اولین دوره رقابت علمی «کنز» برگزار می شود

    کد خبر :410978

مراسم پایانی اولین دوره رقابت علمی کنز ۲۱ آبان ­ماه در دانشگاه صنعتی امیرکبیر برگزار می ­شود.

به گزارش بازتاب به نقل از مرکز اطلاع رسانی جایزه مصطفی(ص)، سیدعلی عمرانی رئیس کارگروه اجرایی جایزه مصطفی(ص) در خصوص آئین پایانی اولین دوره رقابت علمی کنز بیان کرد: این مراسم در تاریخ ۲۱ آبان­ماه در دانشگاه صنعتی امیرکبیر برگزار می­ شود.

وی افزود: در این مراسم ۱۵ پژوهشگر برتر که به مرحله نهایی رقابت علمی کنز راه یافتند، اثر خود را برای علاقمندان داخلی، بین ­المللی و هیئت داوران ارائه خواهند داد.

عمرانی با بیان اینکه هیئت داوران آیین پایانی اولین دوره رقابت علمی کنز از میان سیاست­گذاران، سرمایه ­گذاران و چهره­ های موثر حوزه های علم و فناوری هستند، گفت: آثار دریافت­ شده در رقابت علمی کنز در دو مرحله داوری می شوند، در مرحله اول داوری، ۱۵ اثر برتر با توجه به اعتبار علمی اثر انتخاب شدند و در مرحله دوم که در روز آیین پایانی انجام خواهد شد، آثار از زوایای مختلف و با تمرکز بر نحوه ارائه شرکت­کننده و کاربردی­بودن ایده، ارزیابی و ۸ اثر منتخب، نهایی انتخاب خواهند شد. همچنین در بخش پایانی آیین نیز از نفرات برتر با حضور شخصیت­های برجسته علمی، مدیریتی و رسانه­های جمعی تجلیل به عمل خواهد آمد.

رئیس کارگروه اجرایی جایزه مصطفی(ص) ادامه داد: پس از آیین پایانی، فایل تصویری ارائه ۱۵ نفر منتخب در روز اختتامیه همراه با زیرنویس انگلیسی در سایت رقابت علمی کنز بارگذاری و برای بهره برداری عموم قابل دسترسی خواهد بود.

وی در خصوص برنامه­ های جانبی آیین پایانی رقابت علمی کنز گفت: در حین برگزاری آیین پایانی، مسابقه ۳۰ در ۳۰ به منظور ارائه ایده هایی کاربردی به منظور حل مسئله ای از جامعه برگزار خواهد شد. در این مسابقه، ۳۰ صاحب ایده، هر کدام در ۳۰ دقیقه ایده ­های علمی خود را با رویکرد حل مسئله مطرح می­کنند و طبق رای حاضرین به ۳ ایده برتر، جوایزی اهدا خواهد شد.

عمرانی خاطرنشان کرد: در حاشیه این مراسم تمامی شرکت ­کنندگان در خصوص چالش ­های زندگی و جامعه، نظراتشان را بر روی دیوار شبکه ­سازی ثبت می­ کنند؛ همچنین در برنامه ­های جانبی آئین پایانی رقابت علمی کنز، دیوار Before I Die، دیوار عکس و اشتراک­ گذاری نیز برگزار خواهد شد.

رقابت علمی کنز، رقابتی است که اساتید، دانش­پژوهان و دانشجویان با ارائه ایده ­های کاربردی خود در قالب ویدئوهای ۳ تا ۵ دقیقه­ای در آن شرکت کرده و راهکارهای حل مسائل جامعه خود را مبتنی بر روش های علمی ارائه می دهند. این رقابت در قالب جایزه مصطفی(ص) برگزار می شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید