شهردار منطقه ۴ خبر داد

کاهش ۶۵ درصدی تخلفات ساختمانی در محله خاک سفید

    کد خبر :410470

شهردار منطقه ۴ از کاهش ۶۵ درصدی آمار تخلفات ساختمانی در محله خاک سفید (گلشن) نسبت به سال‌های گذشته خبر داد.

سیدعلیرضا حسینی با اعلام این خبر گفت: متأسفانه اغلب ساختمان‌های محله خاک سفید (گلشن) فاقد مجوز قانونی ساخت و ساز و سند بوده و طی سال‌های گذشته به طور غیرقانونی و بدون رعایت استانداردهای شهرسازی بنا شده است.

وی ادامه داد: احداث املاک ناپایدار در سنوات گذشته باعث رویش و به وجود آمدن بافتی کاملا فرسوده و ناکارآمد در محله خاک سفید شده است که در راستای جلوگیری از افزایش تخلفات اینچنینی درشمال شرق تهران به خصوص محله مذکور تلاش‌های جدی مقابله با این تخلفات صورت گرفته است.

شهردار منطقه ۴ با اشاره به تخلفات ساختمانی سال گذشته در این محله گفت: پیام‌های تخلفات ساختمانی ثبت شده در سال ۹۶ در محله خاک سفید ۱۵۶۳ مورد بوده است که با کاهش ۶۵ درصدی امسال روند کاهشی پیدا کرده است.

بر اساس گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه ۴ ،حسینی خاطرنشان کرد: تعداد پیام های ثبت شده درخصوص اینگونه تخلفات ساختمانی در سال ۹۵، ۱۲۱۹ مورد و در سال ۹۴ ،۱۲۵۴ مورد بوده که اکنون این تعداد کاهش یافته است.

وی گفت: محله خاک سفید در سال‌های گذشته به موجب مهاجرت از شهرستان‌ها و ساخت و سازهای غیر مجاز و بی برنامه، از بدو شکل گیری به یکی از محله‌های پرآسیب شهر تبدیل شده و به همین دلیل از امکانات مناسب خدمات شهری محروم بوده است.

شهردار منطقه ۴ با بیان اینکه ساخت و سازهای غیرمجاز در محلاتی چون خاک سفید (گلشن) باعث افزایش بافت ناپایدار شهری در پایتخت شده است، اظهارکرد: بافت ناپایدار شهری به آن دسته از ساخت و سازهایی گفته می‌شود که هیچگونه از الزامات و استانداردهای شهرسازی را رعایت نکرده و در هنگام وقوع حوادثی چون زمین لرزه بسیار آسیب پذیر و خطر آفرین خواهند بود.

به گزارش ایسنا،حسینی در پایان گفت: تمام سعی و همت خود را به کار برده‌ایم که با مشکلات و معضلات ساخت و ساز در این محله به طور جدی برخورد کرده و تعداد آن را کم و کمتر سازیم.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید