تحویل۵۶درصد مسکن مهر در دولت یازدهم

    کد خبر :40965

 

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در امور مسکن مهر با بیان اینکه 56 درصد واحدهای مسکن مهر در دولت یازدهم به متقاضیان تحویل داده شد، اظهار داشت: بنا بر آخرین تصمیمات قرار بر این است که پروژه‌های مسکن مهر معارض دار به زودی تعیین تکلیف شوند و دستگاه‌ها نسبت به ساخت این واحدها اقدام کنند.

احمد مهرآبادی در جمع خبرنگاران در حاشیه افتتاح بیش از 2 هزار واحد مسکن مهر پردیس اظهار داشت: از ابتدای شروع پروژه مسکن مهر 2 میلیون و 210 هزار واحد از بانک‌های عامل تسهیلات دریافت کردند که از این رقم ساخت یک میلیون و 945 هزار واحد به اتمام رسیده است.به گزارش  بازتاب به نقل از ایلنا، وی افزود: همچنین یک میلیون و 735 هزار واحد مسکن مهر افتتاح شده است که با احتساب افتتاح‌های امروز این رقم به یک میلیون و 837 هزار واحد افزایش می‌یابد.

وی با اشاره به واحدهای مسکونی دارای معارض گفت: بخشی از این واحدهای مسکن مهر شامل واحدهای دارای معارض هستند که تعدادی از آنها فاقد متقاضی است یا اینکه زیر 30 درصد پیشرفت فیزیکی پروژه متوقف مانده است.

وی تاکید کرد: به غیر از این واحدهای دارای معارض، 90 هزار مسکن مهر دارای کم‌ مسئله باقی مانده است که این واحدها در حال ساخت هستند.

مهرآبادی درباره تعیین تکلیف واحدهای دارای معارض گفت: قرار بر این است که این واحدها به صورت موردی توسط دستگاه‌ها به طور جداگانه رسیدگی و تعیین تکلیف شوند.

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در امور مسکن مهر با بیان اینکه 865 هزار واحد مسکن مهر در دولت یازدهم تحویل متقاضیان شده است، گفت: در دولت یازدهم سالیانه 215 هزار واحد مسکن مهر به مردم تحویل شده است این به معنای تحویل 56 درصدی کل واحدها به متقاضیان است.

وی ادامه داد: همچنین 845 هزار واحد یعنی 64 درصد مسکن مهر در دولت یازدهم فروش اقساطی شده‌اند.

این مقام مسئول افزود: در دولت یازدهم سالانه 210 هزار واحد مسکن مهر فروش اقساطی شده است.

وی با بیان اینکه در 4 سال گذشته 54 درصد واحدهای مسکونی پروژه مسکن مهر سند اعیانی گرفته‌اند، گفت:‌ 84 درصد وصولی پرداخت اقساط مسکن مهر در دولت یازدهم بوده است یعنی بالای 13 هزار میلیارد تومان.

وی تاکید کرد: امیدواریم واحدهای مسکونی کم معارض و کم مساله تا پایان امسال به افتتاح برسد که البته این هم‌کاری دستگاه‌ها ووزارتخانه‌ها را می‌طلبد

وی با اشاره به لزوم همکاری وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی در اجرای این پروژه اظهار داشت: یکی از مشکلات بسیار مهم پروژه مسکن مهر در حال حاضر بحث بیمه و مالیات است. اگر بحث بیمه و مالیات را سریعا حل نکنیم نمی‌توانیم مفاصا حساب ارائه بدهیم و در این صورت امکان اخذ گواهی پایان کار وجود ندارد. اگر پایان کار گرفته نشود فروش اقساطی انجام نمی‌شوند و در نهایت واحدها را نمی توانیم به متقاضیان در موعد مقرر تحویل دهیم.

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در مسکن مهر همچنین با اشاره به پروژه‌های مسکن مهر در استان تهران اظهار داشت: از 333 هزار واحد مسکن مهر در حال ساخت، ساخت 270 هزار واحد در شهرهای بالای 25 هزار نفر جمعیت به اتمام رسیده است و مابقی پروژه 98 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی گفت: 2 هزار واحد مسکن مهر باقی مانده است که خوشبختانه کمک‌های دولت با تخصیص اعتبارات قابل توجه توانست به کار ساخت و ساز تسریع ببخشد و پیمانکاران به صورت شبانه‌روزی در حال کار هستند.

وی تاکید کرد: تاکنون 50 هزار و 700 میلیارد تومان تسهیلات از سوی بانک‌های عامل برای مسکن تسهیلات داده شده است که 47 میلیارد تومان آن متعلق به بانک مسکن بوده است که از این رقم 3977 میلیارد تومان در بافت فرسوده و 42 هزار میلیارد تومان در شهرسازی مسکن مهر هزینه شده است همچنین 4 هزار میلیارد تومان در بخش مسکن مهر روستایی و 360 میلیارد تومان هم در بخش خطوط تسهیلات جعاله در بخش خرید مسکن تخصیص یافته است.

مهرآبادی ادامه داد: هنوز تا سقف 55 هزار میلیارد تومانی تسهیلات مسکن مهر اعتبار داریم و حدود 7 هزار میلیارد تومان اعتبار باقی مانده است.

وی با اشاره به واحدهایی که به دلیل نبود خدمات زیربنایی به افتتاح نرسیدند، گفت: 150 هزار واحد مسکن مهر ساخته شده است که به دلیل نبود خدمات زیربنایی به متقاضیان تحویل داده نشده است. همچنین 400 هزار واحد فاقد انشعاب فاضلاب هستند 150 هزار واحد فاقد برق و 178 هزار واحد فاقد گاز باقی مانده است.

وی تاکید کرد: در تلاش هستیم که تا پایان تابستان پروژه‌های بدون معارض به اتمام برسد. اخیرا پرونده مسکن مهر زنجان بسته شد و شهریور ماه هم پرونده مسکن مهر سه استان خراسان جنوبی، اردبیل و چهارمحال بختیاری به اتمام می‌رسد.

وی تاکید کرد: در دولت یازدهم هیچ واحد مسکن مهر بدون خدمات زیربنایی به متقاضیان تحویل داده نشده است آنهایی هم که در گذشته تحویل شده‌اند به دلیل فشار تعاونی‌ها بوده که برای تکمیل خدمات زیربنایی آن واحدها هم اعتبارات ارائه شد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید