انتقاد از تبلیغ علی ضیا برای اقتصاد ترکیه

    کد خبر :408138

هنوز یادمان نرفته مرام جهان پهلوان تختی که پیشنهاد تبلیغ تیغ ریش تراش که سود هنگفتی نیز برای او داشت را رد کرد و حاضر نشد محبوبیت خود را برای ریش تراش هزینه کند، حالا چه شده که یک مجری تلویزیونی که همواره راز محبوبیتش در مردمی بودن و انعکاس دغدغه‌ها و بیان مشکلات اقتصادی مردم جامعه بوده، خود را مبلغ هلدینگ های بزرگ اقتصادی ترکیه کرده است؟

این روز‌ها متأسفانه بدلیل کاهش ارزش پول ملی کشورمان و همچنین فضای روانی ایجاد شده از برخی نابسامانی‌ها در حوزه اقتصاد و ترس از تحریم‌های یکجانبه آمریکا بسیاری از مردم را ترغیب نموده است تا سرمایه خود را در کشور‌های همسایه به خصوص ترکیه هزینه کرده و آنجا را بعنوان سرمایه گذاری امن برای خود انتخاب کنند.

بر اساس گزارش اعلام شده از سوی مرکز آمار ترکیه، آمار خرید خانه توسط ایرانی‌ها در ترکیه سه برابر سال گذشته شده است و ایرانی‌ها طی ماه‌های اخیر در رتبه سوم لیست خرید خانه در ترکیه قرار دارند!

اما فارغ از علل متعدد اقتصادی که برخی را مجاب نموده تا به سمت سرمایه گذاری در ترکیه سوق دهد، سرابی است که برخی شرکت‌های بزرگ اقتصادی فعال در ترکیه ایجاد کرده‌اند و با تبلیغات فراوان سعی در جذب سرمایه ایرانیان دارند. این شرکت‌ها حتی در استفاده از برخی چهره‌های داخلی که به دلیل جایگاه خود از محبوبیتی برخوردارند غافل نیستند و با پرداخت هزینه‌های هنگفت برخی از سلبریتی‌ها را به تبلیغ سرمایه گذاری در خاک ترکیه ترغیب می‌کنند.

درآخرین نمونه در گردهمایی یکی از شرکت‌های ترکیه‌ای که در تهران برگزار شد علی ضیا مجری محبوب این روز‌های تلویزیون اجرای برنامه را برعهده داشت و در طول برنامه بار‌ها با حمایت از خرید خانه در شهر الانیای ترکیه و تشویق مردم به خروج ارز از کشور تمام وجاهت و محبوبیت خود را خرج تبلیغ سرمایه گذاری در کشور ترکیه نمود!

سئوال اینجاست چگونه یک مجری که تمام شهرتش را مدیون جمهوری اسلامی و رسانه ملی است به خود اجازه میدهد مجری سفارشی شرکت‌های تبلیغاتی و مشوق خرید ملک در ترکیه شود؟ مگر نه اینکه محبوبیت آن‌ها وام گرفته از مردم است، آیا رواست که برای دریافت یک اجرت چند میلیونی، مشوق خروج سرمایه‌های مردم از کشور شویم؟

هنوز یادمان نرفته مرام جهان پهلوان تختی که پیشنهاد تبلیغ تیغ ریش تراش که سود هنگفتی نیز برای او داشت را رد کرد و حاضر نشد محبوبیت خود را برای ریش‌تراش هزینه کند. حالا چه شده که یک مجری تلویزیونی که همواره راز محبوبیتش در مردمی بودن و انعکاس دغدغه‌ها و بیان مشکلات اقتصادی مردم دردمند جامعه بوده است خود را مبلغ هلدینگ‌های بزرگ اقتصادی ترکیه کرده است؟

البته ذکر این نکته ضروری است که صداوسیما نیز نباید چشم خود را بر روی این اتفاق ببندد. درواقع رسانه‌ای که سال‌ها زحمت می‌کشد و با هزینه‌ی مردم، مجری توانمندی را به برای مخاطبین خود پرورش میدهد نباید اجازه دهد تا او به نماد زرسالاران و سرمایه داران تبدیل شود و امر سخیف تبلیغ خرید ملک در ترکیه را بر عهده گیرد. ازهمین رو لازم است مدیران رسانه ملی به طور جدی دراین موضوع ورود کنند تا دیگر شاهد چنین اتفاقی نباشیم.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید