لایکا: مانت E سونی برای دوربین‌های فول فریم طراحی نشده است

    کد خبر :408076

مدیران اجرایی لایکا با انتقاد از مانت E سونی، آن را محدودیتی برای توسعه‌ی لنز توانمند مخصوص دوربین‌های فول‌فریم در آینده توصیف کردند.

با افزایش رقابت در دنیای دوربین‌های عکاسی بدون‌آینه و ورود رسمی برند‌های نیکون و کانن به آن، حال برند‌های شناخته‌شده‌ی این عرصه پیش از گذشته سعی بر نقد یکدیگر دارند. در یکی از آخرین انتقادات انجام‌شده، لایکا ادعا کرده که مانت E به‌کاررفته در دوربین‌های عکاسی فول‌فریم و APS-C سونی از ابتدا برای دوربین‌های فول‌فریم طراحی نشده است.

این در حالی است که پیش‌تر در نمایشگاه فتوکینا ۲۰۱۸، لایکا با همکاری پاناسونیک و سیگما اتحادیه‌ی مانت L را تشکیل دادند که بدین وسیله به تولید دوربین‌های عکاسی فول‌فریم و بدون‌آینه خواهند پرداخت. مانت L به‌کاررفته در این محصولات توسط مهندسان لایکا طراحی شده است و به ادعای آن‌ها برای دوربین‌های فول‌فریم بدون‌آینه ایده‌آل خواهد بود.

استفن شولز مدیر بخش محصولات حرفه‌ای لایکا در مصاحبه‌ای با موسسه‌ی Red Dot به انتقاد از بزرگ‌ترین برند‌ دنیای دوربین‌های بدون‌آینه و فول‌فریم پرداخت. زمانی که خبرنگاران از وی در خصوص قیاس مانت L و E پرسیدند، وی در پاسخ گفت که مانت L از ابتدا و با هدف به‌کار‌گیری در دوربین‌های فول‌فریم طراحی شده بود. البته هر دو مانت نام‌برده برای اولین بار در دوربین‌های APS-C به کار گرفته شده بودند.

شولز در ادامه گفت:L-Mount برای استفاده از انواع لنز‌های مخصوص سنسور‌های فول‌فریم با موتور‌های فوکوس خودکار طراحی شده است. به همین دلیل دهانه‌ی مانت از قطری کاملا بهینه بهره می‌برد. این بزرگ‌ترین تفاوت مانت L و E است؛ مانت دوربین‌های سونی در وهله‌ی اول برای دوربین‌های APS-C طراحی شده بود. به همین دلیل مهندسان سونی برای تولید لنز‌های فول‌فریم متناسب با دهانه‌ی مانت E، به چالش‌های طراحی زیادی بر خورده‌اند. این در حالی است که مانت L با دهانه‌ی بزرگ‌تر خود آزادی عمل بیشتری به مهندسان ما می‌دهد.

اما نکته‌ی جالب اینکه دهانه‌ی مانت‌ دوربین‌های فول‌فریم لایکا و پاناسونیک، به مانت E سونی بسیار نزدیک‌تر از این مقدار برای مانت‌های جدید Z و RF دوربین‌های بدون‌‌آینه‌ی نیکون و کانن است. دهانه‌ی مانت محصولات جدید کانن و نیکون بسیار بزرگ‌تر از رقبای خود است؛ البته ظاهرا این مانت تنها برای محصولات فول‌فریم برندهای نام‌برده به کار گرفته خواهد شد زیرا تا بدین لحظه هنوز صحبتی از توسعه و عرضه‌ی محصولات APS-C با این مانت به بازار نشده‌ است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید