درنشست مشترک شرکت ساماندهی با عضو شورای شهر مطرح شد:

دستفروشان پایبند به قانون، خدمات می‌گیرند

    کد خبر :406453

مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران در نشست مشترک با رئیس کمیته شهرسازی شورای شهر پیرامون بررسی ساماندهی دستفروشی در تهران گفت: برخی از دستفروشان با ایجاد سد معبر و راهبندان درپیاده روها موجب مزاحمت برای شهروندان شده وآسایش آنان را سلب می‌کنند که این موضوع مورد گلایه شهروندان می‌شود و شهرداری با حفظ کرامت انسانی با هدف رفع مزاحمت‌ها و به درخواست شهروندان با دستفروشان خاطی در چارچوب قانون برخورد می‌کند.

حمید رضا تحصیلی با بیان اینکه سدمعبر ایجاد شده توسط این دستفروش‌ها تخلف محسوب می‌شود، خاطرنشان کرد: این افراد برای کسب سود موجب بر هم زدن نظم شهری و آسایش شهروندان می‌شوند.
وی اظهارکرد: شرکت ساماندهی برای رفاه حال شهروندان و حمایت از دستفروشی در چارچوب قانون با ساز و کار استاندارد محل‌هایی را مشخص نموده که در اختیار دست فروشان قرار خواهد داد.
وی افزود: شرکت ساماندهی مشاغل شهر تهران به کلیه دستفروشانی که با این شرکت همکاری دارند و در محل‌های مشخص و مورد نظر فعالیت کنند خدمات ارایه می‌دهد؛ البته دستفروشانی که خود را پایبند به قانون نمی بینند نباید انتظار حمایتی از شهرداری داشته باشند.
تحصیلی با اشاره به اینکه باید مانع افزایش گستره دستفروشان در شهر تهران و حضور روز افزون مراجعه آنها از حاشیه های شهر به داخل تهران شویم، ادامه داد: در صورت ممانعت نکردن ازحضور دستفروشانی که باعث سدمعبر در سطح شهر می شوند شاهد افزایش این پدیده به عنوان یک معضل بزرگ در سطح شهر خواهیم بود که علاوه بر برهم زدن ظاهر شهر، سبب آسیب های اجتماعی نیز در سطح شهر خواهند شد.
وی با بیان اینکه راه اندازی روز و شب بازارها جهت استقرار دستفروشان در دستور کار شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران قرار دارد، افزود: در این راستا مکان ها و ساعات مشخصی را برای فعالیت دستفروشان در محل‌های مشخص در هر منطقه در نظر گرفته‌ایم که به دستفروشان مستقر در این مکانها خدمات ارایه خواهیم داد.
زهرا نژاد بهرام رئیس کمیته شهرسازی شورای شهر تهران نیز در این نشست با اشاره به اینکه مشاغل قدیمی درتهران جمع آوری و مشاغل جدید در قالب دستفروشی در شهر تهران فعال شده‌اند، گفت: در حال حاضر علاوه بر پوشاک مواد غذائی و…حتی شاهد فروش بنزین در خیابان‌ها نیز هستیم به همین منظور شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران باید با توجه به مصوبات قانونی در راستای ساماندهی اینگونه فعالیت‌ها اقداماتی انجام دهد.
عضو شورای شهر تهران با تاکید بر اینکه رفتار سلبی برای ساماندهی دستفروشان مناسب نیست، افزود: به منظور ساماندهی دستفروشان باید راه حل های متعددی همچون راه اندازی شب بازارها در نظر گرفته شود اگرچه این تنها راه حل موجود نیست.
وی با اشاره به راه اندازی روز و شب بازارها در هر محله از شهر تهران، تصریح کرد: در راستای ساماندهی دستفروشان می توانیم برای هر محله ماهانه یک بازار در نظر بگیریم.
نژاد بهرام ادامه داد: در مکان هایی که امکان حضور دستفروشان در برخی از ساعات روز وجود ندارد می توان با تعیین زمان‌های مشخص امکان کسب درآمد را برای دستفروشان فراهم کرد.
رئیس کمیته شهرسازی شورای شهر تهران اضافه کرد: خواستار اجرای طرح شب بازارها به صورت پایلوت در یک منطقه از شهر تهران هستیم، با شناسایی دستفروشان و استقرار آنها در قالب روز و شب بازار می‌توان کنترل و نظارت آنها در شهر تهران را افزایش داد.
به گزارش ایسنا، وی تاکید کرد: حضور دستفروشان در شب علاوه بر اشتغال زایی می‌تواند موجب ایجاد امنیت در محلات شهر تهران شود.
بر اساس گزارش روابط عمومی شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران، نژاد بهرام ادامه داد: دستفروشی درهیچ کجای دنیا جرم وتخلف نیست به همین منظور ما نیز باید با برنامه ریزی مناسب و بکارگیری راه حل‌های مختلف زمینه فعالیت آنها رافراهم سازیم.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید