ویتامینی که فشار خون تان را تنظیم می کنید

    کد خبر :406312

ویتامین E نوعی ماده مغذی حیاتی برای سلامتی است و در انواع مختلفی از غذاها و مکمل ها یافت می شود. ویتامین E از خانواده ترکیبات محلول در چربی است و به طور طبیعی در هشت شکل مختلف از جمله چهار توکسوفرول (آلفا، بتا، گاما و دلتا) و چهار تاکوترینول وجود دارد.

منابع غذایی مناسب ویتامین E عبارتند از انواع آجیل ها مانند بادام، بادام زمینی و فندق و روغنهای گیاهی مانند آفتابگردان، گندم، ذرت و روغن سویا. سبزیجات دارای برگ سبز مانند اسفناج و بروکلی نیز حاوی ویتامین E هستند.

میزان ویتامین E مورد نیاز برای افراد بالای ۱۴ سال حدود ۱۵ میلی گرم است. برای شیرخواران تا سن ۶ ماه، ۴ میلی گرم و برای سنین ۱ تا ۶ سال حدود ۵ گرم است.

اکثر مردم قادر به دریافت ویتامین E کافی از رژیم غذایی سالم هستند و نیازی به مصرف مکمل ندارند.

ویتامین E به عنوان ماده مغذی محلول در چربی عمدتا به عنوان یک آنتی اکسیدان عمل می کند و به محافظت از سلول ها در برابر آسیب های ناشی از مولکول های نامناسب به نام رادیکال های آزاد کمک می کند. این سلول ها از آسیب ها محافظت می کنند و ممکن است به کاهش خطر ابتلا به انواع مشکلات سلامتی، ازجمله بیماری های قلبی تا سرطان و احتمالا حتی زوال عقل کمک کند.

علاوه بر تامین حفاظت از سلول، ویتامین E برای سیستم ایمنی بدن حیاتی است. به عنوان یک آنتی اکسیدان قوی به سلول ها کمک می کند تا عفونت رفع شود.
مصرف ویتامین E با کاهش خطر ابتلا به آب مروارید نیز مرتبط است.

ویتامین E نقش مهمی در تولید مواد هورمون مانند پروستاگلاندین ها دارد که مسئول تنظیم بسیاری از فرآیندهای بدن مانند فشار خون و انقباض عضلانی هستند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید