احتمال کشف لاشه هواپیمای حادثه‌دیده اندونزی قوت گرفت

    کد خبر :406055

نیروهای جست‌وجوگر اندونزی معتقدند در عملیات تجسس برای یافتن لاشه این هواپیمای مسافربری که با ۱۸۹ سرنشین در دریا سقوط کرده، توانسته‌اند به لاشه آن دست پیدا کنند.

مقامات اندونزی امروز (چهارشنبه) اظهار داشتند: کارشناسان در تلاش برای تایید منشاء سیگنالی هستند که از زیر آب شنیده شده‌ است.

کارکنان برج مراقبت فرودگاه جاکارتا تنها ۱۳ دقیقه پس از بلند شدن هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ از روی باند ارتباط خود را با خلبان‌های این هواپیما از دست دادند. گفته شده در این حادثه هوایی هیچ یک از سرنشینان هواپیما جان سالم به در نبرده‌اند.

به گزارش ایسنا، مقامات اندونزی اعلام کردند: بررسی‌های اولیه حاکی از آن است که موقعیت لاشه هواپیمای حادثه‌دیده مشخص شده‌ است. همچنین تیم‌های امداد و نجات اواخر روز گذشته به سیگنال‌های دست پیدا کردند که بر اساس گزارش‌های آنان تعدادی غواص برای تایید منشاء سیگنال به محل اعزام شده‌اند.

یکی از مقامات نیروی دریایی اندونزی با بیان اینکه اطمینان داریم لاشه متعلق به هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ پیدا شده، گفت: شیئی به بلندی ۲۲ متر در عمق ۳۲ متری از سطح آب پیدا و ردیاب صوتی برای تشخیص آن به کار گرفته شده‌ است.

کارشناسان در حال بررسی این موضوع هستند که چرا خلبان تنها مدت کوتاهی پس از بلند شدن از باند فرودگاه از برج مراقبت فرودگاه درخواست بازگشت کرده‌ است.

به گزارش خبرگزاری رویترز، یکی از مقامات هیئت ایمنی حمل و نقل گفته است که هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ در پرواز قبلی خود در روز یک‌شنبه مشکل فنی داشته‌ است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید