کره شمالی آماده میزبانی از بازرسین بین‎المللی می‌‏شود

    کد خبر :406010

سازمان اطلاعات کره جنوبی می‏‌گوید شواهدی وجود دارد مبنی بر اینکه همسایه شمالی آماده بازکردن درب سایت‎های هسته‎ای- موشکی خود به روی بازرسین بین‎المللی می‎شود.

به گزارش بازتاب به نقل از یونهاپ نیوز، سازمان اطلاعات کره جنوبی از مشاهده فعالیت‌هایی در کره شمالی خبر داد که حاکی از مهیا شدن برای پذیرش بازرسین بین‌المللی در چندین سایت آزمایش موشکی و هسته‌ای این کشور است.

در همین‌ راستا، «کیم مین کی» از حزب حاکم کره جنوبی ضمن تایید این خبر از مشاهده فعالیت‌هایی در سایت هسته‌ای «پانگی‌ری» و سایت پرتاب ماهواره «سوهائی» خبر داد.

این درحالی است که اگرچه کره شمالی آزمایش‌های موشکی و هسته‌ای خود را در یک سال گذشته متوقف کرد، هنوز به بازرسین بین‌المللی اجازه بازدید از سایت‌های مربوطه را نداده است.

اما در ماه میلادی سپتامبر، «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی ضمن اعلام تصمیم برای تعطیلی سوهائی، از موافقت با حضور بازرسین بین‌المللی نیز خبر داد.

این درحالی است که واشنگتن نیز برداشتن تحریم‌های کره شمالی و اعلام رسمی جنگ شبه‌جزیره کره را به برداشتن گام‌های محسوس از سوی پیونگ‌یانگ ازجمله تعطیلی سایت‌های هسته‌ای- موشکی مشروط کرده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید