اربعین، بیماری واگیری در عراق گزارش نشد

    کد خبر :405961

سرپرست اورژانس کشور با بیان اینکه امسال و در جریان مراسم اربعین حسینی، بیماری خاصی در عراق، نجف و کربلا مشاهده نشد، در عین حال از آماده‌باش پرسنل بهداشتی در مرزها جهت ارایه خدمات سلامت هنگام بازگشت زائران به کشور خبر داد.

دکتر پیرحسین کولیوند ضمن بازدید از امکانات بهداشتی مرز مهران و پرسنل بهداشتی مستقر در این مرز جهت ارایه خدمات به زائران اربعین حسینی، گفت: موج گسترده زائران اربعین در حال بازگشت به کشور هستند و ترافیک از کربلای معلی به سمت مرز مهران بسیار شدید است.

وی با بیان اینکه پیش بینی می‌شود تا پنجشنبه این ازدحام قابل توجه باشد، افزود: بر همین اساس استقرار و ارایه مراقبت‌های خاص پزشکی و سلامت از اهمیت بسزایی برخوردار است و در این رابطه اقدامات لازم صورت گرفته و مشکلی در بحث ارایه خدمات سلامت وجود ندارد.

سرپرست سازمان اورژانس کشور با تاکید بر اینکه در مراسم اربعین امسال و تا این لحظه بیماری خاص و واگیرداری در عراق، نجف و کربلا گزارش نشده، گفت: امیدواریم وضعیت به همین منوال پیش رود و زائران به سلامت به کشور بازگردند.

وی همچنین برخی اظهارات مبنی بر “دریافت وجه از زائران اربعین در قبال ارایه خدمات سلامت در مرزها” را رد کرد و گفت: تمام خدمات سلامت ارایه شده به زائران رایگان است و هزینه‌ای برای آنها ندارد.

همچنین دکتر همتی – رییس دانشگاه علوم پزشکی ایلام از زائران خواست که در بدو ورود به کشور با پرسنل بهداشتی مستقر در مرزها همکاری داشته باشند و گفت: ممکن است بر حسب مورد اگر بیماری خاص و مکشوکی در فردی مشاهده شود، نیاز به نمونه‌گیری باشد و بر همین اساس به زائران توصیه می‌شود با آرامش بیشتری وارد کشور شده و با همکاران بهداشتی نیز همکاری کنند.

به گزارش ایسنا، وی نیز با تاکید بر اینکه تا کنون بیماری خاصی در زوار مشاهده نشده، ابراز امیدواری کرد که این روند تا بازگشت همه زائران به کشور ادامه داشته باشد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید