ایجاد تغییرات در اساسنامه AFC و به رسمیت شناخته شدن اتحادیه‌های منطقه‌ای آسیا

  • ورزشی
  • چهارشنبه ۹ آبان ۱۳۹۷ ۱۰:۲۹
    کد خبر :405936

کنفدراسیون فوتبال آسیا ضمن ایجاد تغییرات در اساسنامه AFC‌، پنج اتحادیه منطقه‌ای آسیا را نیز به رسمیت شناخت.

بیست‌وهشتمین کنگره کنفدراسیون فوتبال آسیا (AFC) امروز (چهارشنبه) در حالی در مقر این کنفدارسیون در مالزی برگزار شد که ایجاد تغییرات در اساسنامه AFC مورد تأیید قرار گرفت و پنج اتحادیه منطقه‌ای آسیایی نیز به رسمیت شناخته شدند.

شیخ سلمان بن‌ ابراهیم آل خلیفه، رئیس کنفدارسیون فوتبال آسیا به سایت رسمی AFC گفت: با حمایت از واحد اصلاحات AFC و کمیته حقوقی AFC ما به طور مداوم در حال ایجاد اصلاحات در اساسنامه و قوانین کنفدراسیون فوتبال آسیا هستیم تا به اصول و استانداردهای خوب برسیم که البته با فیفا نیز هماهنگ باشد.

وی افزود: در طول پنج سالی که ما روی کار آمده‌ایم، نه‌تنها اتحاد و همبستگی در کنفدراسیون فوتبال آسیا را در مرکز اهداف خود قرار داده‌ایم، بلکه تمرکزمان را روی شکل دادن یک سیستم اداری خوب متمرکز کرده‌ایم. تغییر اساسنامه نیز ما را در خط فیفا قرار می‌دهد.

شیخ‌سلمان تصریح کرد: ما اکنون روابط فوق‌العاده خود با پنج اتحادیه منطقه‌ای آسیایی را رسمی کردیم. امروز ما به طور رسمی این پنج اتحادیه را به رسمیت می‌شناسیم و به آنها به عنوان شریکی برای مأموریت‌مان به منظور توسعه و پیشرفت فوتبال در آسیا خوشامدگویی می‌گوییم. اتحادیه‌های منطقه‌ای رابط قوی دیگر ما با اتحادیه‌های عضو AFC است و باید از آنها حمایت و البته همکاری کنیم.

رئیس بحرینی AFC همچنین با اشاره به پیشرفت کنفدراسیون فوتبال آسیا در پنج سال اخیر تأکید کرد: وقتی از پروژه «چشم‌انداز و مأموریت AFC» در ماه ژانویه 2016 رونمایی کردیم، هدف‌مان این بود که پیشتازترین کنفدارسیون فوتبال در جهان باشیم که این هدفی بلند پروازانه بود، اما با این حال ما در خیلی از زمینه‌ها ثابت کردیم که در سطح جهان پیشتاز بوده‌ایم. این مجدداً از طریق قدرت هدف ما و شفافیت چشم‌اندازمان تحقق می‌یابد و AFC به درستی پاداشش را هم گرفته است.

شیخ‌سلمان در ادامه گفت: ما قادر بودیم رکورد حق تجاری را با شریک تجاری‌مان « DDMC Fortis » اعلام کنیم. 48 ساعت پیش ما قرارداد طولانی‌مدتی را در همین جا در کوالالامپور امضا کردیم. این توافقی است که نه تنها ثبات مالی کنفدراسیون فوتبال آسیا، بلکه ثبات مالی تمامی اتحادیه‌های عضو AFC را تضمین می‌کند. با کمک یکدیگر این فرصت را داریم تا فوتبال آسیا را به سطحی جدید و آینده‌ای روشن برسانیم.

به گزارش تسنیم ،جانی اینفانتینو، رئیس فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا) هم که در این کنگره حضور داشت، گفت: خیلی خوشحالم که اینجا هستم چون اوضاع در آسیا به خوبی در حال پیشروی است. ما به دنبال یک دوره چهار ساله دیگری هستیم که فوتبال آسیا نقش مهمی در آن ایفا خواهد کرد و کارش را با میزبانی از مسابقات جام جهانی باشگاه‌ها آغاز می‌کند که چند هفته بعد در ابوظبی آغاز خواهد شد و سپس مسابقات جام ملت‌های آسیا در امارات انجام خواهد شد و البته جام جهانی 2022 در قطر و جاه‌طلبی ما برگزاری جام جهانی حتی به مراتب بهتر و موفق‌تری نسبت جام جهانی 2018 موفق روسیه است.

AFC همچنین از ساختمان جدید خود رونمایی کرد که یک زمین چمن مصنوعی، یک سالن ورزشی، استخر توانبخشی، رختکن‌، پنج اتاق ملاقات از جمله یک سالن با ظرفیت 182 صندلی به منظور میزبانی از کنفرانس‌ها، سمینارها و کارگاه‌های آموزشی مختلف‌ دارد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید