محمدرضا طالقانی: آنهایی که از کنار خادم نفع می‌برند هم در شکست سهیم هستند

  • ورزشی
  • چهارشنبه ۹ آبان ۱۳۹۷ ۸:۲۹
    کد خبر :405841

محمدرضا طالقانی، رئیس اسبق فدراسیون کشتی گفت: کشتی‌گیری که می‌گوید در بوداپست پول نوشابه خریدن نداشتیم، هم مقصر است، کشتی گرفتن کجایش به نوشابه خوردن ربط دارد.

محمدرضا طالقانی در مورد ناکامی تیم های ملی کشتی ایران در مسابقات جهانی 2018 بوداپست اظهار داشت: چه زمانی که در کشتی بودم و چه حالا که از کشتی رفته‌ام نه در مورد رئیس قبل از خودم و نه رئیس بعد از خودم صحبت نکرده‌ام اما برخی دوستان همیشه به خود اجازه می‌دهند که این کار را انجام دهند. من بلد نیستم انتقاد کنم چون می‌دانم کار سخت‌تر از اینهاست که عده‌ای فکر می‌کنند. کشتی واقعا سخت است، در نتیجه خیلی چیزها تاثیر دارد از قرعه بد گرفته تا ده‌ها مورد دیگر. گاهی هر کاری می‌کنی توپ به گل نمی‌رود، انتقاد سنگین برای این وجود دارد که ما نتیجه گرا هستیم.

وی با اشاره به انتقاداتی که این روزها از سوی اهالی کشتی مطرح می‌شود، تصریح کرد: آنهایی که انتقاد می‌کنند می‌گویند عده‌ای باید عضو تیم ملی می‌شدند که نشدند. در خصوص بحث پشتوانه سازی هم زیاد صحبت می‌شود. به هرحال تیم ما قهرمان جهان شده و حالا خالی از ستاره‌ها شده، قرعه هم در کشتی دنیا خیلی تاثیر دارد، ولی من نمی‌توانم انتقاد کنم چون می‌دانم هر کسی که به فدراسیون می‌آید از جانش مایه می‌گذارد. من هم نمی‌توانم دور از کشتی باشم، هر ساعتی لااقل 10 نفر در مورد کشتی به من زنگ می‌زنند. آنهایی که همه چیز فدراسیون را می‌بلعند حرف‌های دیگری در مورد فدراسیون می‌زنند و این بد است. همیشه گفته‌ام باز هم می‌گویم که همه باید دست به دست هم بدهیم تا کشتی بالا برود.

طالقانی ادامه داد: نمی‌خواهم خیلی در مورد حرف‌هایی که می‌شنوم صحبت کنم، اما همه از فدراسیون نفع می‌برند پس وقتی مشکلی پیش می‌آید نباید خود را کنار بکشند. باخت برای همه آنهاست. من هم آن روزها حرف زیاد شنیدم، تیمم دوم جهان شد و بلاهای زیادی سرم آوردند و تهمت زیادی به من زدند که اصلا رویم نمی‌شود دوباره آنها را بازگو کنم. همه چیز را سر من خراب کردند، عیب ندارد. مهم این بود که کار انجام می‌شد. کار کشتی خیلی سخت است.

رئیس پیشین فدراسیون کشتی با اشاره با تاکید بر اینکه هم کشتی گیر و هم همه عوامل روی باخت کشتی سهم دارند، تصریح کرد: تقصیر خودمان هم هست. کشتی‌گیری که می‌گوید در بوداپست پول نوشابه خریدن نداشتیم، هم مقصر است. کشتی گرفتن کجایش به نوشابه خوردن ربط دارد. شما سالیانه پای سفره فدراسیون می‌نشینید و برای شما زحمات زیادی کشیده می‌شود حالا یک بار وضعیت به شکلی است که پول نوشابه خریدن ندارید. این دلیل نمی‌شود که در 10 ثانیه آخر ببازید. این حرف‌ها بد است. کشتی‌گیر باید کشتی‌اش را می‌گرفت. کشتی چه بخواهیم و چه نخواهیم در مملکت طرفدار دارد. مردم این رشته را دوست دارند. در این چند روز هر جا می‌روم از من در مورد نتایج می‌پرسند.

این پیشکسوت کشتی با حمایت از رسول خادم ادامه داد: من رسول را از وقتی که 35 کیلوگرم بود می‌شناختمش. او یک انسان عاشقِ مملکت و کشتی است. شنیده‌ام که در روز 16-17 ساعت برای کشتی کار می‌کند، می‌گویم شنیده‌ام چون دراین سال ها یکی دو بار بیشتر او را ندیده‌ام. چطور می‌گویند او کشتی را نابود کرده؟! او هم در کار کشتی و هم تحصیلات دانشگاهی مدارج ترقی را طی کرده، در سه وزن قهرمان ایران، جهان شده و مدال طلای المپیک دارد. یک چیزی که هست به هرحال این شرایط پیش آمده و طبیعی هم هست. کسانی که کنارش هستند باید به کمکش بیایند و بیشتر روی بحث پشتوانه سازی کار شود. احساسم این است که بعد از قهرمانی جهان، خیلی روی آینده تیم کار نشده درحالیکه باید روی رده‌های سنی نونهالان، نوجوانان و جوانان بیشتر کار می‌شد.

به گزارش تسنیم ،طالقانی گفت: دوستان عزیز من بهتر است به جای انتقاد بیشتر کمکِ خادم کنند. با کار و عشق می‌توان نتیجه گرفت. تهمت زدن و انتقاد کاری را پیش نمی‌برد. کار هم هیچ وقت گم نمی‌شود، همه باید کار کنیم. من نمی‌پذیرم که همه چیز را فقط گردن رسول خادم بیندازند، این شکست برای همه است. رسول به سهم خودش کار کرده، 1000 تا آدمی که از کنارش منتفع هستند هم باید کار کنند. متاسفانه اینجا وقتی یک نفر زمین می خورد همه به او لگد می‌زنند درحالیکه این اصلا جایز نیست و باید دستش را بگیریم تا از زمین بلند شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید