آژانس امنیت ملی آمریکا: عامل انتشار باج افزار واناکرای کشور کره شمالی است

    کد خبر :40574

آژانس امنیت ملی ایالات متحده آمریکا در گزارشی محرمانه معتقد است که باج افزار اخیری که واناکرای نام گرفته، به دست هکرهای پشتیبانی شده توسط سازمان‌های جاسوسی کره شمالی توسعه پیدا کرده است.

به گزارش واشنگتن پست، آژانس امنیت ملی آمریکا در گزارشی محرمانه که قرار نبوده منتشر شود، اعتقاد دارد که باج افزار واناکرای که باعث خسارت‌های شدید به سیستم‌های فناوری ایالات متحده و بسیاری از کشورهای جهان شده است، به دست هکرهای پشتیبانی شده توسط سازمان‌های جاسوسی کره شمالی توسعه پیدا کرده است. این در حالی است که حدود یک ماه گذشته تعداد زیادی از محققان فعال در زمینه امنیت سایبری از جمله کارشناسان ارشد سیمانتک و کسپراسکای لب، میان باج افزار واناکرای و دیگر بدافزارهایی که ریشه آن‌ها به کره شمالی بازمی‌گشت کدهای مشابهی پیدا کردند.

یکی دیگر از مواردی که باعث شده تا انگشت‌ اتهام به سمت کشور کره شمالی نشانه برود، مشاهده ردپایی از تیم هکرهای Lazarus Group است که توسط کره شالی حمایت مالی می‌شوند.

جالب است بدانید که باج افزار واناکرای که باعث وحشت و بهم ریختگی زیادی در حوزه فناوری اطلاعات شده است، با ورود به سیستم و هک کردن دستگاه شما یک پیام ارسال می‌کند، در صورتی که شما در مدت زمان 7 روز مبلغ 300 دلار را از طریق بیت کوین پرداخت نکنید، تمامی اطلاعات سیستم هک شده حذف خواهد شد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید