جاروکشی عشق در کف خیابانهای کربلا

    کد خبر :405586

حسین اقا نزدیک به٥٠ سال دارد و دومین بار است که قرعه خدمت به زائر امام حسین(ع) نصیبش شده است، کارگر فضای سبز منطقه٢٠ است و حالا مشغول جاروکشی خیابان های اطراف حرم حضرت عباس است. با اینکه مدام تکرار می‌کند که وضعیت مردم نسبت به سالهای قبل بهتر شده؛ اما می‌گوید که با این وجود هنوز هم نظافت این شهر کار دارد اما بیخیالی خاصی در صدایش هست و می‌گوید “همه زباله‌های زائران حسینی را با عشق جمع می‌کنیم؛ اخه امام حسین(ع) نمیذاره این کارمون بی جواب بمونه!”

پاهایش نای حرکت ندارد، نه نای پس نه نای پیش. دو روز است که راه رفته و دیگر پاهایش فرمان نمی‌برد؛ اما می‌گوید خوب گوش کن! گوش کن و بشنو که در پس صدای قدم ها و صدای سایش کفش ها بر سینه جاده‌ها؛ کسی مدام می گوید بیا! چند روز است که در راهی و باز هم خسته نمی‌شوی.چون تو خوب این صدا را می‌شناسی.صدای امام حسین(ع) را که می گوید بیا….

موکب به موکب همه از تو حرف می‌زنند، چراکه از بچگی و قبل از به دنیا آمدنمان محبت شما در قاب دلمان نقش بسته و شوق زیارت تو الفبای دین شده است.

دلها منزل به منزل جلوتر می رود تا به عمود اخر برسند تا بتوانند گنبد طلایی حرم عباست را ببینند، اذن دخول بگیرند و همچون تخته پاره ای بر موج، وارد بین الحرمینت شوند و آنجا دیگر دنیا تمام است، ثانیه ها از حرکت می ایستند و تمام! تو می مانی و حرم. فارغ از شلوغی میلیونی اطرافت تومی مانی و گنبد طلایی امام حسین (ع) و بغض چندساله مثل عبدی حقیر، عاشق و سر بزیر می‌شوی و فقط با جان و دلت حرف میزنی.

به التماس می‌خواهند آبی، نانی و… از دستانشان بگیری. زمان، قافله این عاشقان را ١٤٠٠سال دیرتر به صحرای کربلا راه داده است و حالا به اصرار می خواهند آبی از دستانشان بگیری و بنوشی.

آنان آمده اند تا هر چه دارند تقدیم مولایشان کنند،اگر چه دیر آمدند. اما انگار هر جرعه‌ای از این آب و لقمه طعام که زائران مولا را سیراب می کند. آبی بر آتش جانشان می‌نشاند اما در میان شلوغی خیابانهای شهر که زیر پای زائران سینه زن حسینی گم شده، انسانهایی هستند که با دلشان زمین را جارو می‌کنند، بروی آسفالت خیابانهای کربلا عشق را جارو کرده و جلوتر می روند، خادمان حسینی که اصلا ناراحتی از حجم زیاد زباله‌های شهر ندارند و می‌خواهند پابوس زائران امام حسین(ع) باشند.

مجتبی یزدانی معاون خدمات شهری شهرداری تهران که پا به‌ پای زائران امام حسین و نیروهای شهرداری در کربلا حضور دارد به ایسنا می‌گوید: امسال ١٣٥٠ نیروی خدماتی شهرداری تهران در مراسم اربعین حضور دارند.

وی با اشاره به اسقبال مردم از مراسم اربعین اظهار می‌کند: میزان استقبال نیروهای شهرداری برای حضور در مراسم اربعین به حدی بود که ما مجبور شدیم در بسیاری از مناطق قرعه کشی کنیم.

به گزارش اعزامی ایسنا به کربلا،یزدانی ادامه می‌دهد: هماهنگی ها برای حضور نیروها و ادوات، از سه ماه قبل با مسئولان عراقی صورت گرفته است تا خدمات حداکثری در این ایام داشته باشیم.
وی با اشاره به بارندگی ها در نجف و کربلا و بحث آبگرفتگی معابر اضافه می‌کند: خوشبختانه بر اساس پیش بینی ها انتقال لوازم اضطرار مانند پمپ و لجن کش به عراق صورت گرفته بود و الحمدالله با تلاش خدام الحسین(ع)، شاهد مشکل خاصی نبوده‌ایم.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید