دستگاه دیپلماسی برای آزادی «اسدی» باید تحرک بیشتری داشته باشد

  • سیاسی
  • سه شنبه ۸ آبان ۱۳۹۷ ۱۳:۴۳
    کد خبر :405522

مشاور رئیس مجلس شورای اسلامی به دستگاه دیپلماسی کشور توصیه کرد در موضوع آزادی دیپلمات کشورمان در اروپا از تحرک بیشتر و ظرفیت‌های بین‌المللی استفاده کند.

منصور حقیقت‌پور مشاور رئیس مجلس شورای اسلامی در گفتگو با مهر، با اشاره به گذشتن ۱۲۰ روز از بازداشت «اسدالله اسدی» دیپلمات کشورمان در اروپا اظهار داشت: دیپلمات‌ها دارای حریم امنیتی هستند که به راحتی نمی‌توان به آن تعدی کرد و در این خصوص حق تلاش‌های قانونی و اقدامات تقابلی برای ما محفوظ است.

وی افزود: انتقاد جدی ما به دستگاه دیپلماسی این است که باید بیشتر از وضع فعلی در دفاع از حریم سیاسی و دیپلماتیک اقدام کند؛ باید ملاحظات محدودکننده را کنار بگذارد و شجاعانه‌تر برخورد کند و اجازه ندهد کسی جرات داشته باشد به دیپلمات ما تعدی کند و بعد هم او را در کشورهای مختلف بچرخاند.

حقیقت‌پور ادامه داد: از کمیسیون امنیت ملی مجلس و وزارت امور خارجه می‌خواهیم که تلاش بیشتری کنند و مجددا حریمی که قانون برای همه تعریف کرده است را برای دیپلمات‌های ما ایجاد کنند.

مشاور رئیس مجلس شورای اسلامی با توصیه دستگاه دیپلماسی به تحرک بیشتر و استفاده از ظرفیت‌های بین المللی تصریح کرد: نباید این موضوع عادی شود و کشورهای دیگر به خود اجازه دهند با دیپلمات‌های ما چنین برخوردی کنند. آقای خلیلی یکی دیگر از اتباع ما در آلمان به جرم اینکه قطعات هواپیما برای جمهوری اسلامی ایران خریداری کرده، دستگیر شده و با وجود اینکه وی از جانبازان ما است و شرایط مناسبی نیز در زندان ندارد، ماه‌ها به حال خود رها شده است.

وی در پایان تاکید کرد: خواستار تلاش جدی سیاسی، دیپلماتیک و امنیتی مسئولان وزارت امور خارجه برای آزادی این عزیزان هستیم.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید