سفیر فرانسه:منتظر دستورالعمل آمریکا برای فروش کالا به ایران هستیم

    کد خبر :405398

سفیر فرانسه در آمریکا در سخنرانی خود در «اندیشکده هادسون» گفت که اروپا منتظر دریافت دستورالعمل آمریکا برای فروش کالاهای بشردوستانه به ایران است.

به گزارش بازتاب به نقل از اسپوتنیک، «جرارد اِراد» سفیر فرانسه در آمریکا به مهمانان حاضر در اندیشکده هادسون گفت: «اروپا منتظر آن است که دولت آمریکا نحوه ارسال کالاهای بشردوستانه به ایران را پس از وضع مجدد تحریمهای واشنگتن علیه تهران روشن کند».

وی روز دوشنبه در این خصوص گفت: «واقعیت آن است که بانکها از این تحریمها بسیار بیمناکند و نمی خواهند که با ایران وارد تعامل شوند، این بدان معناست که به احتمال قوی طی چند ماه آینده کسریهایی وجود خواهد داشت».

سفیر فرانسه در ادامه افزود که بن بست موجود بر سر ارسال کالاهای بشردوستانه یک مسأله حقوقی بوده و اروپا همچنان در انتظار دریافت دستور العملی از سوی آمریکا است.

گزینه پیشنهادی سفیر فرانسه برای حل این مسأله آن بود که آمریکا به یک بانک ایرانی به عنوان نماینده جهت همکاری با بانکهای اروپایی و انتقال وجوهی که برای واردات اقلام معاف از تحریمهای آمریکا مورد نیاز است، اجازه فعالیت دهد.

گفتنی است که تحریمهای آمریکا از چهارم مارس سال جاری و به دنبال خروج واشنگتن از توافق هسته ای ایران (برجام) بار دیگر به مرحله اجرا درآمد. این تحریمها نه تنها مؤسسات مالی و بانکها در داخل ایران، بلکه مؤسسات مالی و بانکهای خارجی را که روند تجارت با جمهوری اسلامی را تسهیل می کنند- حتی اگر اقلام تجاری آنها مورد شمول تحریمها نباشد- هدف تحریم قرار می دهد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید