شورای مرکزی ساف خواستار تعلیق همکاری امنیتی با تل آویو شد

    کد خبر :405383

نهاد عالی فلسطین به «سازمان آزادیبخش فلسطین» (ساف) اجازه داد که شناسایی رسمی رژیم اسرائیل را به حالت تعلیق درآورده و همکاری امنیتی با تل آویو را متوقف کند.

به گزارش بازتاب به نقل از فرانس ۲۴، «شورای مرکزی فلسطین»- یکی از ارکان مهم سازمان آزادیبخش فلسطین- در نشستی که در کرانه باختری برگزار شد، اعلام کرد: «تا زمانی که رژیم صهیونیستی کشور فلسطین را به مرکزیت بیت المقدس به رسمیت نشناسد، تعلیق شناسایی رسمی رژیم اسرائیل و همکاری امنیتی با تل آویو پابرجا خواهد ماند».

گفتنی است که نیروهای امنیتی اسرائیل و تشکیلات خودگردان فلسطین در سرتاسر کرانه باختری به طور نزدیکی با یکدیگر همکاری می کنند و هرگونه تعلیق این همکاریها، بیم و نگرانی از تشدید خشونتها را افزایش خواهد داد.

شورای مرکزی فلسطین در آخرین نشست خود در ژانویه ۲۰۱۸ و همچنین در سال ۲۰۱۵، درخواستهای مشابهی را مطرح ساخت؛ اما این تصمیم در نهایت توسط کمیته اجرایی سازمان آزادیبخش فلسطین و رئیس آن، محمود عباس اجرا نشد.

در همین راستا، «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در سخنرانی خود در روز یکشنبه، وعده داد که از هرگونه طرح صلح به رهبری «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا ممانعت خواهد کرد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید