نامزد خاشقجی: هیچ تماسی از بن سلمان دریافت نکرده ام

    کد خبر :405188

نامزد نویسنده مقتول سعودی با بیان اینکه حکومت سعودی مسئول قتل نامزد او هستند گفت: مواضع آمریکا در قبال این حادثه ناامیدم کرد.

به گزارش تسنیم، خدیجه چنگیز نامزد جمال خاشقجی نویسنده منتقد سعودی گفت که حکومت سعودی مسئول قتل او هستند.

وی در پاسخ به این سؤال خبرگزاری رویترز که آیا محمد بن سلمان را مسئول قتل خاشقجی می‌داند یا خاندان حاکم در عربستان را گفت: من و دولت ترکیه دوست داریم همه مسئولان قتل خاشقجی یعنی کسانی که دستور قتل او را دادند و کسانی که آن را اجرا کردند بر اساس قوانین بین‌المللی محاکمه شوند.

چنگیز اظهار داشت که این قتل در کنسولگری عربستان اتفاق افتاده است و بنابراین احتمال دارد که حکومت سعودی بداند که این جنایت چگونه رخ داده و اکنون جسد خاشقجی کجا قرار دارد.

نامزد خاشقجی در ادامه گفت که هیچگونه تماسی از بن سلمان یا خاندان حاکم در عربستان دریافت نکرده است و آنها هیچگونه تسلیتی به وی نگفته‌اند.

وی درباره مواضع رسمی آمریکا در قبال کشته شدن خاشقجی گفت: واکنش آمریکا او را ناامید کرده است و دونالد ترامپ رئیس‌جمهور این کشور باید تحقق عدالت را تضمین کند.

چنگیز افزود: توضیحاتی که عربستان تاکنون درباره این حادثه ارائه کرده کافی نیست و حکومت سعودی باید توضیحات بیشتری بدهد تا بتوان مسئولان قتل خاشقجی را محاکمه کرد.

جمال خاشقجی نویسنده 59ساله سعودی روز سه‌شنبه 10 مهر(دوم اکتبر) برای کارهای مربوط به مدارکش وارد کنسولگری عربستان در استانبول شده و دیگر از ساختمان بیرون نیامد.

مقامات سعودی پس از حدود سه هفته اعتراف کردند که این نویسنده و روزنامه‌نگار 59ساله به دلیل اشتباه در بازجویی کشته شده است.

سعودی ها در ادامه روایت دیگری از این ماجرا ارائه داده و اعلام کردند که قتل این روزنامه نگار، از پیش طراحی شده بوده است.

پرونده قتل احتمالی خاشقجی باعث ایجاد هجمه بی سابقه ای علیه پادشاهی عربستان در سطح جهانی شده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید