گروه‌های ۶ گانه تصدی پست شهرداری تهران

    کد خبر :405119

سی گزینه نهایی شهرداری تهران اعلام شده است. در میان این سی گزینه، هم افراد مشهور هستند و هم افراد گمنام. به صورت کلی می‌توان گزینه‌های شهرداری را در چند گروه دسته بندی کرد.

۱- وزیران: عباس آخوندی (وزیر سابق مسکن) رضا اردکانیان (وزیر فعلی نیرو) علی ربیعی (وزیر سابق کار) مهمترین افراد در این دسته هستند. از این جمع بیشترین شانس متعلق به عباس آخوندی است که از نظر بسیاری، عملکرد خوبی در وزارت راه و شهرسازی از خود به یادگار گذاشت. علی ربیعی احتمالا به جز حبیب زاده، متحد دیگری در شورای شهر تهران ندارد و اردکانیان هم بعید است وزارت بزرگ نیرو را به خاطر شهرداری تهران رها کند.

۱- معاونان وزیر: کامل تقوی نژاد (معاون وزیر اقتصاد) نصرالله جهانگرد (معاون وزیر ارتباطات) به نسبت وزیران شانس بیشتری دارند. به هر حال مسئولیت صندلی شهرداری از معاونت یک وزیر جذاب‌تر است. ارتباط با دولت هم وجود دارد. تقوی نژاد و جهانگرد، گزینه‌های جدی انتخاب شهردار به شمار می‌روند.

۲- زنان: معصومه ابتکار، شهیندخت ملاوردی، الهه کولایی. به نظر می‌رسد این افراد تجربه کافی برای شهرداری تهران را نداشته باشند. البته معصومه ابتکار فردی است که سابقه عضویت در شورای شهر تهران را دارد و البته یک چهره حامی محیط زیست به شمار می‌رود. با این حال ابتکار هم باید رضایت روحانی را برای خروج از دولت به دست بیاورد.

۳- معاونان شهردار و مجموعه شهرداری: رئیس شورای شهر تهران، چهره خاص هر دوره برای انتخاب شهردار است. او طرفداران خاص خود را دارد، اما مخافان جدی جدا شدن او از شورای شهر هم در شورا حضور دارند.

به گزارش مهر:محسن پورسیدآقایی (معاون فعلی حمل و نقل) پیروز حناچی (معاون فعلی فنی) ابرا هیم شیخ (معاون فعلی نیروی انسانی) ایرج معزی (معاون فعلی فنی عمرانی) حجت میرزایی (معاون سابق) سمیع الله حسین مکارم (معاون سابق) از دیگر افرادی هستند که برای جانشینی افشانی مطرح شده اند. از این جمع حسینی مکارم و میرزایی، به خاطر اختلاف با شهردار سابق، از مسئولیت خود برکنار شدند. با این حال به نظر می‌رسد شانس پیروز حناچی از سایر گزینه‌های این فهرست بیشتر باشد.

به این گروه می‌توان مدیران رده پایین‌تر شهرداری را هم اضافه کرد. مصطفی سلیمی و رسول کشت پور شهرداران مناطق مختلف تهران هستند که شانس کمتری نسبت به مدیران میانی شهرداری دارند.

۴- مدیران وزارت کشور: علی اصغراحمدی (معاون سیاسی وزیر کشور) مصطفی سالاری (استاندار گیلان) مناف هاشمی (استاندار گلستان) علی اوسط هاشمی (استاندار سابق سیستان و بلوچستان) و غلامرضا انصاری (استاندار مازندران در دولت خاتمی) با توجه به شهردار شدن افشانی، سایر مدیران وزارت کشور هم شانس خود را برای نشستن بر صندلی استانداری بالا می‌بینند. میرلوحی و حسن رسولی که هر دو استاندار سابق بوده‌اند و حبیب زاده که معاون وزیر کشور بوده است، وزن بالایی در شورای شهر دارند. عملکرد اوسط هاشمی در سیستان و بلوچستان خوب بوده و در میان این افراد، بیشترین شانس را دارا است.

۵- چهره‌های سیاسی: قرار گرفتن بعضی اسامی در این فهرست، بیشتر یک اظهار ادب اعضای شورا به دوستان خود بوده تا مطرح کردن جدی یک گزینه برای شهرداری تهران. جواد امام (عضو ارشد دفتر خاتمی) صادق خرازی (دبیرکل حزب ندای ایرانیان) و مصطفی موسوی لاری (فرزند وزیر کشور دولت خاتمی) و ابراهیم انصاری لاری (رئیس منطقه آزاد کیش) از این افراد هستند.

۶- گمنام‌ها: چند چهره غیر مشهور هم در این فهرست هستند. حمید امامی، محمودرضا خواجه نصیر، علی مقدس زاده و محمدرضا واعظ مهدوی. بعید است این افراد شانس زیادی برای حضور در شهرداری تهران نداشته باشند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید