اجرای طرح ارتقای کیفیت زندگی در مرکز تاریخی تهران در گرو استفاده از بخش خصوصی

    کد خبر :404913

معاون هماهنگی و امور مناطق شهرداری تهران استفاده از مشارکت بخش خصوصی را بسیار مهم دانست وگفت: عملیاتی کردن طرح ارتقای کیفیت زندگی در مرکز تاریخی تهران ودر گرو استفاده از ظرفیت های بخش خصوصی است.

شاپور رستمی در بازدید و نشست شورای مدیران شهرداری منطقه ۱۲ ضمن تسلیت فرا رسیدن اربعین سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ص)، منطقه ۱۲ که در قلب تهران قرار دارد را یکی از مناطق با ارزش شهر تهران و در حقیقت هویت پایتخت خواند که در کنار آن مراکز دیپلماسی و سیاسی کشور نیز دیده می‌شود.

وی با تاکید بر دقت و درایت در همه امور مدیریتی و برنامهریزی کامل در این منطقه اظهارکرد: باید تلاش کنیم همه این هویت عاری از آلودگی‌ها باشد.

معاون هماهنگی و امور مناطق شهرداری تهران افزود: اقداماتی در گذشته صورت گرفته که جای تقدیر و تشکر دارد. همچنین توقعاتی که مدیریت شهری تهران از شهردار منطقه ۱۲ به دلیل صبغه ی بسیار خوب علمی و اجرایی دارند، بتوانیم شاهد تحول عظیم و چشمگیر در منطقه تاریخی تهران باشیم.

رستمی به ناهنجاریهایی که در سطح منطقه ۱۲ تهران نیز وجود دارد، اشاره و اظهار کرد: با برنامه‌ریزی مناسب، استفاده از ظرفیت‌های منطقه، همت همکاران و همکاری همه ارگانها و نهادهای مختلف ذیربط باید سعی کنیم آلودگی را از این نقاط مختلف پاک کنیم .

وی بحث خدمات شهری و پاکیزگی منطقه ۱۲ به ویژه بازار تهران را بسیار مهم ارزیابی کرد و گفت: استفاده صحیح از نیروها، ارتباط عمیق کسبه و هیأت امنای بازار و همکاری و تعامل با آنان در رسیدن به این مهم تاثیرگذار است.

معاون هماهنگی و امور مناطق شهرداری تهران ادامه داد: در محدوده بازار با توجه به بحث حضور بیش از دومیلیون نفر جهت تهیه مایحتاج خویش همچنین گردشگران، قطعاً رفتار اجتماعی مدیریت شهری می‌تواند برای همه الگو باشد پس باید با توجه به اثرگذاری‌ها در موضوعات فرهنگی – اجتماعی سعی کنیم در این مرکز هم از لحاظ بهداشتی، نگهداشت، پسماند و … به سمت مطلوب گام برداریم.

رستمی کسب درآمد مناسب از محدوده منطقه ۱۲ را در گرو اجرای اقدامات ویژه و ارائه خدمات مناسب به شهروندان و در نهایت جلب مشارکت آنان دانست و گفت: توقع مدیریت ارشد شهرداری تهران از منطقه در بحث درآمدی بیشتر است.

وی با اشاره به اقدام مناسب منطقه ۱۲ در محدوده بازار برای تردد شهروندان با استفاده از ون‌های برقی گفت: باید در زمینه‌های مختلف دیگر همچون معابر اطراف بازار تهران، تعدد موتورسیکلت‌ها در این محدوده و حرکت به سمت ساماندهی آنان به منظور جلوگیری از ناهنجاری‌های ترافیکی و صوتی و در نهایت ایجاد آرامش و آسایش برای شهروندان جهت سکونت پایدار در این محدوده کار ویژه ای صورت گیرد، هر کجا حضور مردم پررنگ‌تر باشد امنیت بیشتر است و ناهنجاریها کاهش می‌یابد.

در ادامه، علی محمد سعادتی – شهردار منطقه ۱۲ – ادامه داد: در مدیریت حاضرهم تاکیدات متعدد شهردار تهران و هم تدابیر شورای اسلامی شهر تهران در قالب برنامه سوم و رویکردهای کلان همواره بیشتر از قبل ما را به سمت حرکت و تعالی کیفیت زندگی وخدمات رسانی بهتر به شهروندان تهرانی کمک کرده است.

سعادتی افزود: موضوعات و کلیدواژه‌هایی همچون ارتقای کیفیت خدمات رسانی، سلامت اداری، مبارزه با فساد سازمان یافته، شفاف کردن امور و ماموریت ها و … سرفصل‌هایی هستند که هم در ستاد شهرداری تهران و هم در منطقه به سمت آن حرکت می کنیم و امیدواریم زیرساخت‌ها و حمایت‌های لازم نیز از ناحیه ستاد شهرداری تهران انجام و این همدلی و همکاری بین همه ما تقویت شود.

به گزارش ایسنا شهردارمنطقه ۱۲ در ادامه گفت: پروژه‌هایی که امروز مورد بازدید قرار گرفت عموماً پروژه‌هایی کلیدی و اثرگذار در سرنوشت منطقه ۱۲ همچنین شهر تهران است چون ماهیت منطقه علاوه بر تاریخی و خاص بودن، کلیدی بودن در سطح شهر تهران در حوزه های مختلف است و تلاش ما در این محدوده در ترسیم تصویر درست و اساسی از کشور اسلامی و ایران بسیار اثرگذار است.

به گزارش روابط عمومی معاونت هماهنگی و امور مناطق، پیش از نشست شورای اداری مدیران منطقه ۱۲، معاون هماهنگی و امور مناطق شهرداری تهران از شهرداری ناحیه ۲ منطقه و پروژه‌های مهمی همچون ساختمان خانه شهر، زیرگذر چهارراه گلوبندک، بازارچه عودلاجان و گذر حاجیها، بوستان زندگی و شهر کودک، دروازه‌های تهران قدیم بازدید کرد و در جریان روند احداث، پیشرفت و تکمیل پروژه
‌ها قرار گرفت.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید