آموزش به ربات ها با گوشی و مرورگر

    کد خبر :404625

گروهی از محققان روش تازه ای را ابداع کرده اند که با استفاده از آن انسان ها راحت تر و سریع تر می توانند مسائل مختلفی را به ربات ها آموزش دهند.

به گزارش بازتاب به نقل از اسین ایج، ابزاری که توسط محققان آمریکایی دانشگاه استنفورد بدین منظور ابداع شده روبوتورک نام دارد و با استفاده از آن می توان با یک گوشی و یک مرورگر اینترنتی تلفن همراه مسائل مختلفی را به ربات ها آموخت. به عنوان مثال ربات از این طریق می آموزد که چگونه باید اشیا را انتخاب کرده و بردارد.

محققان دانشگاه مذکور ابزار دیگری به نام SURREAL را هم ابداع کرده اند که فرایند آموزش با روبوتورک را با بررسی تجارب متعدد قبلی ساده تر می کند. همچنین SURREAL به ربات ها امکان می دهد تا در آن واحد با بررسی تجارب مختلف آموزش های موازی را دریافت کنند.

پژوهشگران می گویند استفاده از این دو ابزار مرزهای آموزش به ربات ها توسط انسان ها را جابجا کرده و از این طریق می توان انبوهی از اطلاعات جمع آوری شده توسط انسان ها را به ربات ها منتقل و توانمندی های آموزشی آنها را تقویت کرد.

تا به حال ربات ها بخش اعظم اطلاعات خود را از طریق تعامل با محیط اطراف یا از طریق نرم افزارهای رایانه ای دریافت می کردند. اما حالا انسان های عادی هم می توانند در این فرایند مشارکت کنند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید