آلبوم مشترک مصباح قمصری و میلاد درخشانی منتشر می‌شود

    کد خبر :40459

آلبوم موسیقی «نقطه پرگار»، حاصل همکاری «مصباح قمصری» و «میلاد درخشانی»، نهم تیرماه در شهر کتاب ابن سینا رونمایی و منتشر می‌شود.
[آلبوم مشترک مصباح قمصری و میلاد درخشانی منتشر می‌شود]

به گزارش روز سه شنبه گروه فرهنگی ایرنا، «مصباح قمصری» و «میلاد درخشانی»، هر دو آهنگسازانی هستند که پیش از این تقریبا تمام سازهای آثارشان را خودشان می‌نواختند اما این‌بار در آلبوم «نقطه پرگار» به همنوازی در فضایی پرداخته‌اند که به گفتهٔ قمصری، موسیقی آینده ایران است.
در این اثر، درخشانی به آهنگسازی و نوازندگی تار پرداخته و قمصری قطعات را برای «بم کمان» و سازهای کوبه‌ای تنظیم و اجرا کرده است.
قمصری در بروشور این اثر یادداشتی با این مضمون ارائه کرده است که «تنها اثر هنری من، منم. خود را از تو خلق کرده‌ام. من خالق و مخلوق خویشم و این نه کفر است، چرا که عمل ناب تو، آینهٔ خداییست و خلقت، عمل نابِ عاری از عکس العمل. دم، عمل است و بازدم عکس العمل. با هر نفس از نو متولد می‌شوم و خود را می‌میرانم و اینست عیش جاودان من.»
درخشانی نیز یادداشت خود را به این شکل ثبت کرده است که: «نوشتن پیرامون نقطه پرگار بس دشوار است. نمی‌توانم ساعت‌ها و لحظات ساخت این مجموعه را با کلمات بازگو کنم؛ لحظاتی که هر زخمهٔ آن عیشی جاودان بود و هنوز این را با شنیدنش در خود احساس می‌کنم. اما همگان را نمی‌توان با هر اثر، همسو دانست. زیرا عقایدی در پس آن جاری است که در چشم کسانی که در جستجوی آن نیستند، نخواهد آمد و به راستی لازمه درک واقعی هر اثر هنری، حضور تمام و کمال انسان در آن اثر است.»
ساز «بم کمان» از ابداعات خود قمصری است و بسیاری وی را مبدع تفکر باس نوازی در موسیقی سنتی ایران می‌دانند. همچنین از جمله آثار درخشانی می‌توان به «اشارات نظر» اشاره کرد که تا امروز با استقبال خوبی مواجه شده بود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید