اتباع افغان برای ثبت نام در مدارس باید کارت ویژه خود را تجدید کنند

    کد خبر :40446

سرپرست معاونت امور بین الملل مرکز امور بین الملل و مدارس خارج از کشور گفت: اتباع افغانی که به دلیل از اعتبار ساقط بودن و یا کامل نبودن مدارک هویتی سال قبل برای ثبت نام در مدارس، کارت ویژه حمایت تحصیلی دریافت کرده بودند امسال برای ثبت نام باید این کارت را تجدید کنند.
[اتباع افغان برای ثبت نام در مدارس باید کارت ویژه خود را تجدید کنند]

سید علی حسینی روز سه شنبه در گفت و گو با  ایرنا اظهار داشت: اتباع افغانی در ایران، دو دسته اند که یک دسته از آنها مدارک هویتی گذرنامه و اقامت معتبر دارند و می توانند از هفته دوم تیرماه برای ثبت نام به مدارس ایران مراجعه کنند و این روند شامل دانش آموزانی که از سال قبل در مدارس حضور داشته اند و همچنین دانش آموزان تازه وارد می شود.
وی ادامه داد: دسته دوم اتباع افغانی، کسانی هستند که مدارک هویتی آنها از اعتبار ساقط شده و یا کامل نیست که این افراد، سال گذشته با استفاده از کارت ویژه حمایت تحصیلی که توسط وزارت کشور صادر می شد، می توانستند بدون هیچ مشکلی در مدارس ثبت نام کنند.
سرپرست معاونت امور بین الملل مدارس خارج از کشور از اتباع افغانی خواست برای ثبت نام فرزندانشان در مدارس ایران، از اول تیرماه با مراجعه به دفاتر اتباع وزارت کشور در استانداری ها، فرمانداری ها و مناطق این کارت حمایتی را تجدید کنند زیرا با کارت سال گذشته، امکان ثبت نام برای این افراد وجود ندارد.
حسینی اظهار داشت: شیوه نامه ثبت نام دانش آموزان اتباع خارجی در ایران به ویژه اتباع افغانی در کمیسیون اتباع خارجی وزارت کشور تصویب شده و قرار است هفته دوم تیرماه به مناطق آموزش و پرورش ابلاغ شود.
وی با اشاره به اینکه این شیوه نامه نسبت به سال گذشته تغییرات عمده ای ندارد، اضافه کرد: با توجه به اینکه سیاست کلان جمهوری اسلامی ایران پیشتیبانی و حمایت از اتباع افغانی و ارائه خدمات آموزشی با کیفیت به آنها است، شیوه نام ثبت نام دانش آموزان اتباع خارجی در کشور نسبت به سال گذشته تغییری نکرده است.
به گفته حسینی، اکنون حدود 400 هزار دانش آموز از اتباع افغانی در 25 هزار و 490 مدرسه ایران مشغول به تحصیل هستند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید