تشخیص تشنج شبانه بیماران مبتلا به صرع با هشداردهنده جدید

    کد خبر :404452

محققان هلندی موفق به ساخت دستگاهی به شکل دستبند شده اند که تشنج های شبانه بیماران مبتلا به صرع را با دقت 85 درصد تشخیص می دهد.
از پایگاه خبری ساینس دیلی، صرع یک اختلال عصبی است که منجر به تشنج می‌ شود. تشنج ناشی از بیماری صرع مکرر است و در طول زمان شدیدتر می ‌شود.
محققان برای تشخیص تشنج های شبانه بیماران دستگاهی ساخته اند که Nightwatch نام دارد. نتایج نشان می دهد این دستگاه قادر به تشخیص 85 درصد از تمام تشنج های شبانه است و پیشرفت بزرگی محسوب می شود. تشنج های شبانه عواقب خطرناکی به همراه دارند و همواره محققان به دنبال راهی برای تشخیص زودهنگام تشنج و انجام مراقبت های لازم بوده اند.
این دستبند با استفاده از حسگر های حرکتی و از طریق ضربان غیر طبیعی قلب و حرکات و تکان های ریتمیک بیمار قادر به تشخیص شروع تشنج است و علاوه بر صدای زنگ، هشدار لازم از طریق فناوری بی سیم برای پرستار یا خانواده ارسال می شود.
هیچ گونه ناراحتی از جانب داوطلبانی که از این دستبند استفاده کرده اند، گزارش نشده است. محققان در تلاشند تا با بهینه سازی حسگرهای حرکتی دقت دستگاه را افزایش دهند و با استفاده از آن مرگ و میر ناشی از صرع را کاهش دهند.
تا امروز هیچ درمان قطعی برای این بیماری عصبی مزمن وجود ندارد و یک سوم بیماران مبتلا به صرع، در مقابل انواع درمان مقاوم هستند و روش های کنونی برای آنان موثر نیست.
نتایج این مطالعه در نشریه Neurology منتشر شده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید