رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان غربی اعلام کرد:

اختصاص تنها 30 درصد اعتبارات ابلاغ شده برای احیای دریاچه ارومیه

    کد خبر :404036

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان غربی گفت: 2 هزار و 220 میلیارد ریال اعتبار ویژه برای اجرای طرح‌ها و پروژه‌های احیای دریاچه دریاچه ارومیه توسط سازمان برنامه و بودجه به این استان ابلاغ شد.

ناصر حضرتی پر در جمع خبرنگاران با اشاره به مصوبه جدید دولت در خصوص احیای دریاچه ارومیه افزود: این اعتبار ابلاغی تنها بخشی از اعتبار مصوب هیات دولت است زیرا بودجه احیای دریاچه علاوه بر آذربایجان غربی به وزارتخانه‌های عامل از جمله جهاد کشاورزی، نیرو، سازمان محیط زیست و سازمان جنگل ها و همچنین به استان های آذربایجان شرقی و کردستان هم اختصاص می یابد.

وی اضافه کرد: لایروبی رودخانه‌ها، تکمیل و تجهیز شبکه‌های اندازه گیری آب‌های سطحی، احداث خطوط انتقال پساب تصفیه خانه‌ها، تهیه نقشه های کاداستر اراضی و دیگر پروژه های مرتبط با این اعتبار اجرایی می‌شود.

حضرتی پر، میزان کل اعتبار ابلاغی به پروژه های احیای دریاچه ارومیه در آذربایجان غربی از سال 1393 تا 1396 را 10 هزار و 552 میلیارد ریال اعلام کرد و ادامه داد: 31 درصد این رقم با توجه به وضعیت مالی کشور تخصیص یافته است که رقم مطلوبی به شمار می‌رود.

به گزارش ایسنا، رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان غربی با اشاره به اینکه طرح انتقال آب از جنوب استان به دریاچه از مهمترین طرح های مرتبط با احیای دریاچه ارومیه به شمار می رود، بیان کرد: برای اجرای این طرح مهم تاکنون نزدیک به 10 هزار میلیارد ریال اعتبار پرداخت شده و با پیشرفت فیزیکی قابل قبولی در حال اجراست.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید