ترکیب جدید برای مقابله با سل مقاوم به دارو

    کد خبر :403928

متخصصان در بررسی‌های خود به درمان جدیدی برای مقابله با گونه‌ای از بیماری سل که به دارو مقاوم است دست پیدا کردند.
به گفته آنها این درمان جدید برای مقابله با گونه‌ای از بیماری سل که به دارو مقاوم است می‌تواند در درمان بیش از ۹۰ درصد مبتلایان موثر باشد.

گروهی از پزشکان در بلاروس که بالاترین نرخ ابتلا به سل مقاوم به دارو در آن گزارش شده، چندین ماه وقت گذاشتند تا بیماران خود را با این ترکیب دارویی جدید تحت درمان قرار دهند. آنها مشاهده کردند از ۱۸۱ بیمار دریافت کننده داروی جدید موسوم به بداکیلین (bedaquiline) ۱۶۸ نفر به طور کامل درمان شدند.

سازمان جهانی بهداشت (WHO) اعلام کرده‌ است که در حال حاضر تنها ۵۵ درصد از بیماران مبتلا به سل مقاوم به دارو به طور کامل بهبود پیدا می‌کنند.

آزمایش موفق پزشکان بلاروسی موجب شد بررسی‌های بیشتری روی داروی بداکیلین در دیگر کشورهای شرق اروپا، آفریقا و جنوب شرق آسیا انجام شود.

محققان اظهار داشتند: نتایج بدست آمده از این مطالعه تایید می‌کند که داروهای جدیدتر همچون بداکیلین می‌تواند اثر درمانی داشته و برای بیماران مبتلا به سل مقاوم به دارو بیشترین تاثیرگذاری را داشته باشد.

به گزارش ژاپن تودی، طبق اعلام سازمان جهانی بهداشت در سال ۲۰۱۷ دست‌کم ۱.۷ میلیون نفر بر اثر ابتلا به بیماری سل فوت کرده‌اند که این شرایط باعث شده سل در گروه کشنده‌ترین بیماری‌های عفونی در جهان قرار گیرد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید