هنرمندی ساکنان کهریزک در تالار وحدت

    کد خبر :402900

نمایش «رستم و سهراب» به کارگردانی میرکمال میرنصیری در سه روز ۲۰، ۲۱ و ۲۲ آبان ماه در تالار وحدت روی صحنه می‌رود.

نمایش «رستم و سهراب» به کارگردانی میر کمال میر نصیری با بازی ۳۰ نفر از معلولان و مددجویان ساکن آسایشگاه کهریزک ۲۰، ۲۱ و ۲۲ آبان ماه ساعت ۱۷:۳۰ در تالار وحدت اجرا می‌شود.

این نمایش طبق اعلام دست‌اندرکارانش، حاصل ۱۸ سال نمایش درمانی و ۹ سال تمرین با تعدادی از معلولین جسمی آسایشگاه خیریه کهریزک است. هدف صرفا ارائه یک نمایش نیست بلکه در نمایش درمانی، نمایش وسیله‌ای برای هدفی بزرگتر است که همانا درمان روحی و روانی مددجویان است.

میرکمال میرنصیری که کارگردانی این اثر نمایشی را بر عهده دارد بر این نکته تاکید می‌کند که جنبه درمانی و احیای شخصیت و بازسازی روانی مددجویان محور اصلی این حرکت گروهی بوده و در این فعالیت نمایش درمانی داستانی باستانی و حماسی در نظر گرفته شده که با جملاتی فاخر و با شکوه می‌تواند خودباوری و اعتماد به نفس را در بازیگرانش متبلور سازد، سعی می‌شود با مشارکت دادن آنان در فعالیتی هدفمند و گروهی، مسئولیت پذیری و خودباوری را در آنان زنده کرد و آنها را از زندگی کردن و نه زنده ماندن و جامعه را نیز از وجود ایشان برخوردار کرد.

این نمایش بر آن است تا این حقیقت را پیش چشم مخاطبان قرار دهد که دورانی که رستم به زور بازو و گرز و کمان شناخته می­‌شد به سر آمده است. در دنیای امروز ما رستم کسی است که فکر توانمندی داشته باشد و روحی قدرتمندی به همین دلیل در این نمایش گرچه رستم و سایر پهلوان­ های روی صحنه قادر به حمل سلاح نیستند اما حقیقتا رستم ­اند.

امین تارخ، هانیه توسلی، سامان احتشامی، لیلی رشیدی، یلدا قشقایی، پوریا شکیبایی، سام کبودوند و پرستو صالحی از جمله هنرمندانی بودند که طی هفته‌های گذشته در محل تمرین گروه نمایش درمانی «رستم و سهراب» حضور یافتند و از نزدیک با روند کار این گروه نمایش درمانی آشنا شدند.

تمامی عواید حاصل از اجرای این نمایش به آسایشگاه خیریه کهریزک تعلق خواهد گرفت.

میرنصیری علاوه بر بیش از دو دهه فعالیت در زمینه نمایش درمانی و کار با معلولان، معتادان و آسیب ­دیدگان اجتماعی به عنوان نویسنده، کارگردان، نمایش درمانگر و مشاور خانواده آثار مختلفی را از جمله نمایش «و اما انسان» (نخستین کار نمایش­ درمانی در ایران و برنده جایزه بهترین کارگردانی و جایزه ویژه هیات داوران در جشنواره مهرآیین در سال ۸۳)، مستند «بر باد رفته» (درباره زندگی معلولان)، نمایش ­درمانی و مستند «خلیفه خداوند» (درباره زنان کارتن خواب)، نمایش ­درمانی و مستند «آن فرستاده» (درباره مردان کارت ن­خواب) و… در کارنامه هنری خود ثبت کرده است.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل بنیاد رودکی،نمایش «رستم و سهراب» در روزهای ۲۰، ۲۱ و ۲۲ آبان ساعت ۱۷:۳۰ در تالار وحدت به روی صحنه می‌رود و علاقه مندان جهت تهیه بلیت می توانند به سایت ایران نمایش مراجعه کنند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید