«گریفیتس» اقدامات عربستان و امارات در یمن را ستود!

    کد خبر :402756

فرستاده ویژه سازمان ملل متحد در یمن طی اظهارنظری عجیب ضمن نادیده گرفتن قتل و کشتار دهها هزار غیر نظامی یمنی توسط عربستان سعودی و امارات متحده عربی، اقدامات آنها در این کشور را ستود!

به گزارش بازتاب به نقل از پایگاه لبنانی النشره، «مارتین گریفیتس» فرستاده ویژه سازمان ملل متحد در یمن اظهارات عجیبی را در خصوص نقش عربستان سعودی و امارات در این کشور مطرح کرده است.

بر اساس این گزارش، وی در این خصوص مدعی شد: عربستان سعودی کمک های مالی فراوانی را در جهت حمایت از اقتصاد یمن، ارائه کرده است!

این اظهارنظر عجیب در حالی مطرح می شود که طی سه سال و نیم گذشته سعودیها میلیاردها دلار به یمن خسارت وارد کرده و اقتصاد این کشور را در آستانه فروپاشی قرار داده اند.

فرستاده ویژه سازمان ملل متحد همچنین به اقدامات امارات در یمن نیز اشاره کرده و مدعی شده است: امارات نیز کمک های اقتصادی خوبی را به یمن ارائه کرده است!

این در حالی است که امارات در طول سال های گذشته نزدیک ترین متحد عربستان در جنگ علیه یمن بوده و ضربات مهلکی را بر پیکره اقتصاد این کشور وارد آورده. بسیاری از زیرساخت های یمن که تا به امروز با خاک یکسان شده اند، حاصل حملات سعودیها و اماراتی ها بوده است.

گریفیتس همچنین اذعان کرد که یمن امروز در معرض خطر قحطی قرار گرفته است. وی از بیان علت اصلی ظهور و بروز این خطر یعنی اقدامات ریاض و ابوظبی، خودداری کرد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید