سوریه طرح تشکیل «کمیته قانون اساسی» را رد می کند

    کد خبر :402553

فرستاده ویژه سازمان ملل در امور سوریه خطاب به اعضای شورای امنیت اعلام کرد که مقامات دمشق طرح تشکیل یک کمیته جهت تدوین قانون اساسی جدید برای سوریه را رد می کنند.

به گزارش بازتاب به نقل از راشا تودی، «استفان دی میستورا» فرستاده ویژه سازمان ملل در امور سوریه روز جمعه خطاب به اعضای شورای امنیت سازمان ملل اعلام کرد که مقامات دمشق طرح تشکیل کمیته ای جهت تدوین قانون اساسی جدید برای سوریه را رد می کنند.

این فرستاده ویژه سازمان ملل، که قرار است در ماه نوامبر از سمت خود کناره گیری کند، اظهار داشت که «ولید معلم» وزیر خارجه سوریه یکی از ارکان مرکزی این کمیته را رد کرده است؛ کمیته ای که سازمان ملل امیدوار است مبنایی برای پایان دادن به جنگ داخلی هفت ساله در سوریه فراهم نماید.

گفتنی است که دی میستورا از ژانویه گذشته برای تشکیل کمیته ای جهت تدوین قانون اساسی جدید تلاش کرده است. طبق طرح پیشنهادی سازمان ملل، این کمیته مشتمل بر ۱۵۰ نفر خواهد بود: ۵۰ نفر به نمایندگی از سوی دولت قانونی سوریه، ۵۰ نفر به نمایندگی از سوی معارضان سوری و ۵۰ نفر باقی مانده نیز از سوی سازمان ملل معرفی می شوند.

طبق گفته دی میستورا، ولید معلم خاطرنشان کرده است که مقامات دمشق و مسکو «موافقت کرده اند که سه کشور ایران، روسیه و ترکیه با همراهی دولت سوریه و با مشورت و همفکری یکدیگر یک طرح پیشنهادی را ارائه خواهند کرد».

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید