هواوی از بلندگوی هوشمند AI Speaker رونمایی کرد

    کد خبر :402519

هواوی در جریان رویدادِ میت ۲۰ که دیروز در چین برگزار شد، از بلندگوی هوشمند خود با نامِ AI Speaker رونمایی کرد.

در جریانِ برگزاری رویداد میت ۲۰ هواوی که روز جمعه، ۴ آبان ۱۳۹۷ در کشور چین برگزار کرد، این شرکت از دومین بلندگوی هوشمندِ خود با نام AI Speaker رونمایی کرد. در نگاه نخست، شاهد شباهت زیاد این دستگاه با هوم‌پادِ اپل خواهید بود؛ با این تفاوت که قسمت فوقانی این بلندگو، برای قرارگیری دکمه‌های صدا، میکروفون و قطع صوت در نظر گرفته شده است.

با معرفی AI Speaker، شرکت چینی هواوی، دومین بلندگوی هوشمند خود را نیز روانه‌ی بازارها خواهد کرد. این شرکت ماهِ پیش نیز از بلندگوی AI Cube رونمایی کرد که دستیار صوتی الکسا را به‌ خانه‌‌ی کاربران می‌آورد؛ با این حال، بلندگوی جدید هواوی به‌ جای استفاده از الکسا، از دستیار اختصاصی هواوی با نام ژیائویی بهره خواهد برد.

مدیران این شرکت هنوز برنامه‌‌ای برای عرضه‌ی این بلندگوی هوشمند به بازارهای جهانی ندارند؛ ولی علاقه‌مندان به این دستگاه در کشورِ چین، می‌توانند با پرداخت ۶۰ دلار اقدام به خریدِ آن کنند. باتوجه به این موضوع که تنها چین بازارِ هدف این دستگاه است، دستیار صوتی AI Speaker نیز فقط از زبان چینی پشتیبانی می‌کند.

هواوی، برای ارائه‌ی کیفیت صوتی مناسب، با شرکتِ دانمارکی Dynaudio که در زمینه‌ی توسعه‌ی فناوری‌های صوتی فعالیت می‌کند، همکاری کرده‌ است. نکته‌ی مهم درباره‌ی این بلندگو، پشتیبانی آن از الگوریتم صوتی اختصاصی هواوی با نام Histen است که در گوشی‌های اخیرِ این شرکت مورد استفاده قرار می‌گیرد.

AI Speaker محصولی ۶۳.۵ میلی‌متری است که برای پخش صدا از توان ۱۰ واتی بهره می‌گیرد. وجود ۶ میکروفون و فناوری تشخیص صدا در این بلندگوی هوشمند، امکان تشخیص صدای اعضای مختلف خانواده را فراهم می‌کند. در آخر اگر علاقه‌مند به خرید این دستگاه هستید، می‌توانید آن را در دو رنگ سفید و خاکستری سفارش دهید.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید