مایکروسافت به همکاری با ارتش آمریکا ادامه می دهد

    کد خبر :402465

مایکروسافت با انتشار بیانیه ای اعلام کرد همچنان به ابداع هوش مصنوعی برای ارتش آمریکا ادامه خواهد داد. این درحالی است که برخی کارمندان این شرکت به رویه مذکور اعتراض داشته اند.

به گزارش بازتاب به نقل از انگجت، مایکروسافت تصمیم دارد همچنان فناوری های مورد نیاز ارتش آمریکا را بسازد. این درحالی است که نگرانی های زیادی در این خصوص بین کارمندان این شرکت وجود دارد. آنها نگران آن هستند که پیشرفت در حوزه هوش مصنوعی به تولید اسلحه های خودکار منجر شود.

برد اسمیت، رئیس مایکروسافت روز گذشته در یک پست وبلاگی اعلام کرد این شرکت همچنان به توسعه فناوری برای ارتش ادامه می دهد. طبق این پست، ساتیا نادلا مدیر ارشد اجرایی این شرکت درجلسه ای نگرانی های کارمندان را برطرف کرد و اکنون همه کارکنان متقاعد شده اند.

در بخشی از بیانیه آمده است: ما معتقدیم آمریکا باید دفاع قدرتمندی داشته باشد. ما می خواهیم افرادی که از کشور حفاظت می کنند به بهترین فناوری ها دسترسی داشته باشند، از جمله فناوری های مایکروسافت. در درجه دوم ما مشکلات اخلاقی و سیاست های جدیدی که همراه به کار گیری هوش مصنوعی در حوزه تسلیحات به وجود آمده را مد نظر داریم.

ما درک می کنیم که بعضی از کارمندانمان نظرات مختلفی دارند. ما انتظار نداریم تمام کارمندان مایکروسافت از تمام مواضع شرکت پشتیبانی کنند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید