واکنش آمریکا به سفر مخفیانه نتانیاهو به عمان

    کد خبر :402411

یک مقام آمریکایی از سفر مخفیانه نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی به عمان استقبال کرد.

به گزارش دانشجو، دولت «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا بامداد شنبه از سفر مخفیانه «بنیامین نتانیاهو»، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی به عمان استقبال کرد.

دفتر نخست‌وزیری رژیم صهیونیستی روز جمعه در خبری غیرمنتظره اعلام کرد به مسقط، پایتخت عمان سفر کرده است. وی ادعا کرد این سفر در راستای سیاست تل‌آویو برای تقویت روابط با کشورهای منطقه بوده است.

«جیسون گرینبلات»، فرستاده ویژه دولت آمریکا در طرح صلح خاورمیانه گفت: «ما از گرم شدن روابط میان دوستانمان در منطقه و گسترش همکاری‌های آنها استقبال می‌کنیم.»

وی اضافه کرد: «این گامی سازنده برای پیشبرد تلاش‌های ما در زمینه صلح است و برای ایجاد فضای مبتنی بر ثبات، امنیت و رفاه بین اسرائیلی‌ها، فلسطینی‌ها و همسایگان آنها ضروری است. منتظریم بیشتر شاهد دیدارهایی مانند این باشیم.»

پیشتر «یوسف بن‌علوی»، وزیر امور خارجه عمان گفته بود سفر نخست وزیر رژیم صهیونیستی به مسقط به درخواست طرف اسرائیلی صورت گرفته است.

یوسف بن علوی همچنین گفت که کشورش در قضیه فلسطین و رژیم صهیونیستی «میانجی» نیست.

ایران هم به این سفر واکنش نشان داد. «بهرام قاسمی» سخنگوی وزارت امور خارجه ضمن انتقاد از این سفر گفت: «از نظر ما کشورهای اسلامی منطقه نباید تحت فشار کاخ سفید به رژیم غاصب صهیونیستی فضای تحرک برای ایجاد مصائب و مشکلات جدید در منطقه دهند.»

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید