مدیریت ترافیک را نباید تحت فشارهای مالی گذاشت

    کد خبر :402329

مشاور معاون حمل ونقل ترافیک شهردار تهران در خصوص درآمدهای حاصل از طرح ترافیک توضیحاتی ارائه کرد و گفت: هدف ما کنترل ترافیک در مرکز شهراست و هیچ طرحی را با هدف درآمدزایی آغاز نکرده ایم.

علی پیرحسینلو در گفتگو با مهر، در پاسخ به پرسشی در خصوص اینکه انتقادات زیادی به کاهش درآمدهای شهر از محل عوارض ورود به محدود طرح ترافیک می‌شود آیا واقعا این درآمدها تا پایان سال محقق می‌شود یا خیر، افزود: درآمدهای طرح ترافیک از آنچه ما پیش بینی می کردیم عقب نیست. در سالهای گذشته این درآمدها به طور کامل در ماههای ابتدایی کسب می شد اما در حال حاضر درآمدهای طرح ترافیک بر اساس محاسبات روزانه دریافت می شوند و به تدریج این درآمدها تا پایان سال نقد و به حساب شهرداری واریز می شوند.

وی تاکید کرد: هدف ما برای اجرای این طرح از ابتدا کسب درآمد نبود بلکه کنترل ترافیک و عادلانه کردن نظام توزیع بود و نباید مدیریت ترافیک را تحت فشار مالی قرار داد.وقتی ما توانسته ایم ترافیک را در مدت مدیریت کرده برای کمتر شدن درآمدهامیان حتما غصه نمی خوریم.

مشاور معاون حمل ونقل ترافیک شهردار تهران ادامه داد: در هفته های ابتدایی و برای هماهنگ کردن برخی نهادها و شهروندان با طرح جدید فرصت هایی به آنها دادیم که همین موضوع در هفته های ابتدایی درآمدهای ناشی از طرح ترافیک را با کاهش مواجه کرد. در حال حاضر 115 میلیارد تومان این طرح عایدی داشته که این بجز مبالغی است که افراد حساب خود را شارژ کردند و این پول هنوز در حساب فابا است و ما هنوز اجازه برداشت آن را نداریم. همچنین در سالهای گذشته کسانی که طرح ترافیک نمی خریدند تنها جریمه می شدند اما در حال حاضر بجز جریمه، حضور این افراد در سامانه تهران من با میزان بدهی شان ثبت می‌شود و این یک درآمد بالقوه است که در آستانه وصول است.

پیرحسینلو تاکید کرد: امسال عوارض پرداخت شده برای ورود به طرح ترافیک عادلانه تر است. مردمی که طرح ترافیک می خرند قیمت کمتری می پردازند و افرادی که به صورت رایگان از طرح ترافیک استفاده می کردند هزینه بیشتری پرداخت می کنند و امیدواریم تا پایان سال درآمدها به رقم پیش بینی شده برسد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید