ترامپ باید قبل از اینکه فاجعه قرن را رقم بزند کنار زده شود

    کد خبر :402264

یک رسانه عرب زبان با اشاره به قصد ترامپ برای خروج از پیمان موشکی سال ۱۹۸۷ و دیگر اقدامات وی از جمله خروج از برجام بر ضرورت کنار گذاشتن وی قبل از اینکه فاجعه قرن را رقم بزند، تاکید کرده است.

به گزارش بازتاب رای الیوم در مطلبی با اشاره به خروج دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا از پیمان موشکی سال ۱۹۸۷ آنرا اقدام تنشزای جدیدی از سوی وی که فقط روسیه را هدف قرار نمی دهد؛ بلکه چین که اصلا آنرا امضا نکرده را نیز شامل می شود، محسوب کرده است.

این رسانه می نویسد: ترامپ این اقدام ناگهانی که ممکن است به مسابقه تسلیحات هسته ای جدید منجر شود را به چند علت شامل؛ نخست،احساس اینکه روسیه این معاهده را نقض کرده است و این اتهامی است که روسها آنرا رد کرده اند، دوم، رهایی از این معاهده و توسعه موشک های بالستیک جدید دور برد و سوم، گفتگو برای معاهده جدید که مورد امضای چین هم برسد، انجام داده است.

رای الیوم نوشت: جان بولتون مشاور امنیت ملی آمریکا به مسکو رفت و مسئولان روس را درباره نیات کشورش در این باره قرار داد؛ موضوعی که خشم روسها را به دنبال داشت و آنها را به درخواست برگزاری نشست سران آمریکا و روسیه در روز ۱۱ نوامبر آتی در پاریس واداشت.

این رسانه آورده است: ترامپ از سلاح راهبردی بسیار پیشرفته روسیه که بر همتای آمریکایی اش برتری دارد، احساس نگرانی می کند همانطور که به شکل بزرگتری از چین رقیب راهبردی جدید که فقط برای برعهده گرفتن رهبری آسیا حرکت نمی کند بلکه به دنبال هیمنه جهانی است، احساس نگرانی و خطر می کند. کشمکش آمریکا و چین این روزها به شکل فزاینده ای در حال افزایش است. چینی ها می گویند که آمریکا که این کشور را متهم به نقض حقوق بشر می کند کشوری منافق است. به اعتقاد چینی ها این آمریکا است که جنگ ضد عراق به راه انداخته و در لیبی دخالت کرده و از رژیم های دیکتاتوری در سراسر دنیا حمایت کرده است.

رای الیوم نوشت: آمریکا از اینکه زمان به نفعش نیست و به نفع چین است هراس دارد از همین رو دست به هر اقدام ممکن برای ممانعت از حرکت رو به رشد چین می زند به ویژه که رشد اقتصادی چین دو برابر آمریکاست و چین میلیاردها در پروژه های هوش مصنوعی و تکنولوژی جدید سرمایه گذاری کرده است.

این رسانه می نویسد: ترامپ به سرگرمی خود در لغو توافقات و معاهدات ادامه می دهد و امنیت و ثبات جهانی را به خطر می اندازد و جنگ سرد را احیا می کند اما این بار به شکل خطرناکتر حرکت می کند. وی توافق هسته ای با ایران را لغو و شروع به کوبیدن طبل جنگ ضد آن کرده است و هم اکنون هم از پیمان منع موشکهای هسته ای میانبرد سال ۱۹۸۷ خارج می شود. این مَرد یعنی ترامپ جهان را به پرتگاه سوق می دهد. نشست امنیتی مونیخ که در اوایل سال جاری برگزار شد، اولین طرف در دادن هشدار به وی به سبب ماجراجویی هایش بود از همین رو ترامپ باید متوقف شود و از منصبش قبل از اینکه فاجعه قرن را رقم زند کنار گذاشته شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید