نمایندگان کاندیداها در جلسه کمیسیون تبلیغات ریاست جمهوری چه گفتند؟

  • سیاسی
  • شنبه ۲ اردیبهشت ۱۳۹۶ ۲۱:۴۰

جلسه کمیسیون تبلیغات ریاست جمهوری عصر امروز با حضور نمایندگان کاندیداها در معاونت سیاسی سازمان صدا و سیما برگزار شد.

جلسه کمیسیون تبلیغات ریاست جمهوری عصر امروز با حضور نمایندگان اعضای این کمیسیون در دفتر معاونت سیاسی سازمان صدا و سیما برگزار شد.

در این جلسه همچنین نمایندگان ستادهای انتخاباتی 5 نامزد انتخابات ریاست جمهوری حضور داشتند.

آشنا به نمایندگی از حسن روحانی، ذاکری به نمایندگی از محمدباقر قالیباف، سید محسن سید حسین به نمایندگی از مصطفی میرسلیم، توکلی زاده به نمایندگی از ابراهیم رئیسی، ابوالقاسم خوش‌رو به نمایندگی از جهانگیری در این جلسه حضور یافتند.

هاشمی طبا نماینده ای برای حضور در این جلسه معرفی نکرده است.

نمایندگان 5 نامزد در پایان این جلسه در جمع خبرنگاران به سوالات آنان پاسخ دادند که در ادامه می خوانید:

آشنا:

مناظره‌های زنده می‌تواند کمک بیشتری به اعتماد مردم کند/ پخش زنده مناظره‌ها مطالبه مشترک همه نمایندگان نامزدها بود

حسام‌الدین آشنا نماینده حسن روحانی نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری پس از پایان جلسه عصر امروز کمیسیون نظارت بر تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری که در سازمان صدا و سیما برگزار شد، درباره این جلسه گفت: این جلسه هم‌اندیشی نمایندگان نامزدهای انتخاباتی ریاست جمهوری با اعضای کمیته مستقر در صدا و سیما درباره هماهنگی‌های لازم برای انجامتبلیغات انتخاباتی در صدا و سیما بود.

وی افزود: این جلسات لازم است، زیرا دیدگاه‌ها، بیان می‌شود و تبادل نظر صورت می‌گیرد و هماهنگی‌های لازم نیز انجام می‌شود.

مشاور فرهنگی رئیس‌جمهور در پاسخ به این سوال که نظر دولت در خصوص پخش زنده مناظره نامزدها چیست، تأکید کرد: بنده نماینده دولت نیستم و نماینده یکی از نامزدهای انتخابات هستم، نمایندگان نامزدهایی که در جلسه امروز حضور داشتند، بالاتفاق نظرشان را نسبت به نوع پخش مناظره‌ها خطاب به کمیسیون بیان کردند.

آشنا افزود: همان‌طور که آقای حسن روحانی در شیراز گفتند، آقای روحانی موافق این هستند که آزادترین وجه پخش مناظره‌ها پیگیری شود به صورتی‌که مردم بتوانند با آگاهی کافی تصمیم بگیرند.

وی در پاسخ به این سوال که ایا می‌شود امیدوار بود در نشست امشب تجدیدنظری در این باره صورت بگیرد و مناظره‌ها به‌طور زنده پخش شود، اظهار داشت: این مطالبه مشترک همه نمایندگان نامزدها از کمیسیون است.

نماینده روحانی در کمیسیون تبلیغات ریاست جمهوری در پاسخ به این سوال که پیش‌بینی‌تان از این جلسه چیست، تأکید کرد: بنده یاد گرفته‌ام پیش‌بینی نکنم.

آشنا در پاسخ به این سوال که نظر شخصی‌تان درباره پخش زنده مناظره‌ها چیست، گفت: بنده در دانشگاه صدا و سیما نظراتم را بیان کردم و هم در این جلسه نظراتم را گفتم. به عنوان یک معلم ارتباطات عقیده‌ام این است که در حال حاضر مناظره‌های زنده می‌تواند کمک بیشتری به اعتماد مردم کند و امیدوارم روزی صدا و سیما به این درجه از اعتبار برسد که نیازی به پخش زنده نباشد.

ذاکری:

موافق پخش زنده مناظره‌ نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری هستیم/ جزئیات برنامه تبلیغات نامزدهای ریاست جمهوری در صدا و سیما تشریح شد

مهدی ذاکری نماینده محمدباقر قالیباف نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری پس از جلسه کمیسیون نظارت تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری که عصر امروز در صدا و سیما برگزار شد در جمع خبرنگاران اظهارداشت: جلسه خوبی بود و ستاد نظارت بر تبلیغات نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری شرایط قانونی را توضیح داده و تبیین کردند و سپس دوستان صدا و سیما نیز جزئیات برنامه تبلیغات نامزدها در تمام شبکه‌های رادیو، تلویزیون و فضای مجازی که دارند را به تفسیر تشریح کردند.

وی در ادامه افزود: نمایندگان نامزدها نیز نظرات و پیشنهاداتی که داشتند را مطرح کردند و برخی از آنها تصویب شد و مورد تائید کمیسیون نظارت تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری قرار گرفت و برخی دیگر قرار شد در جلسه امشب مورد بررسی قرار بگیرد که عمدتاً تأکید بر زنده بودن مناظره‌های تلویزیونی بود که همه تأکید داشتیم آن شادابی و طراوت زنده بودن مناظرات تلویزیونی حفظ شود.

نماینده قالیباف در کمیسیون نظارت تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری تأکید کرد: همین دوستان امشب جلسه‌ای دارند و قرار شد مطالبی که در جلسه ظهر امروز گفته شد را در جلسه امشب ستاد بررسی کنند و اعلام کردند نتایج آن را فردا اعلام خواهیم کرد، ما موافق پخش زنده مناظره‌های انتخابات ریاست جمهوری هستیم.

توکلی‌زاده:

رقابت‌های انتخاباتی باید به‌گونه‌ای شکل داده شود که به نفع کشور باشد

توکلی‌زاده نماینده ابراهیم رئیسی نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در کمیسیون نظارت تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری پس از جلسه عصر امروز این کمیسیون در جمع خبرنگاران درباره رعایت اخلاق‌مداری و الزامات آن اظهار داشت: حتماً همه ما باید به این موضوع پایبند باشیم تا این انتخابات یک رقابت در راستای ساخته شدن بهتر کشور باشد، همه مردم از تک تک رقبای انتخاباتی انتظار دارند که پایبند به اخلاق باشند و رقابت‌شان را در حوزه‌ای شکل بدهند که به نفع کشور تمام شود و نه‌اینکه خدای‌ناکرده ایام انتخابات نیز ایام تلخی باشد.

وی با بیان اینکه ایام انتخابات در کشور ما باید شادترین ایام باشد، گفت: در این ایام نیز نامزدها باید در کنار هم رقابت کنند و ان‌شاءالله این رقابت‌ها منجر به رفاقت‌های دیرینه‌ای برای پایبندی به آباد کردن کشورمان باشد.

خوشرو در جمع خبرنگاران:

در تبلیغات انتخاباتی باید به حق دیگران احترام بگذاریم/ همه دستگاه‌ها موظف به رعایت اخلاق هستند

غلامرضا خوشرو نماینده اسحاق جهانگیری نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری پس از جلسه عصر امروز کمیسیون نظارت تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری در جمع خبرنگاران گفت: ما نباید صرفاً اخلاق را از مردم بخواهیم، بلکه دستگاه‌های دولتی، صدا و سیما و بخش‌های نظارتی و تبلیغات همه موظف به رعایت اخلاق هستند.

وی تأکید کرد: الزامات اخلاقی کاملاً روشن است، اینکه ما به حدود دیگران تعدی نکنیم و برای دیگران حق قائل شویم و باید این موضوع مورد احترام همه قرار گیرد.

سید حسین در جمع خبرنگاران:

قول‌‌ها و تبلیغات نامزدها در انتخابات باید واقع‌بینانه باشد

سید محسن سید حسین نماینده مصطفی میرسلیم نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در کمیسیون نظارت تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری پس از پایان جلسه عصر امروز این کمیسیون که در صدا و سیما برگزار شد در جمع خبرنگاران اظهار داشت: همه افرادی که در انتخابات شرکت می‌کنند باید ملزم به رعایت اخلاق باشند و تحقق آن‌ هم روشن است. لذا رعایت اصول اخلاقی در انتخابات از یک بعدی نشأت‌گرفته از تبلیغ صحیح است، یعنی آنچه که گفته و تبلیغ می‌شود واقعی باشد و مطلبی گفته نشود که بعداً اجرایی نشود.

وی افزود: قول‌های نامزدها در انتخابات باید واقع‌بینانه باشد، قول‌های نادرست به مردم داده نشود، نباید در تبلیغات به‌گونه‌ای باشیم که در اثبات خودمان دیگران را نفی کنیم.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید