معرفی رقیب سدان‌های تسلا ؛ ب‌ام‌و i4 الکتریکی

  • خودرو
  • جمعه ۴ آبان ۱۳۹۷ ۱۴:۴۹
    کد خبر :402189

ب ام و در زمان برگزاری نمایشگاه ژنو امسال تایید کرده کانسپت i ویژن دینامیک را روی خط تولید خواهد برد. این خودرو اساسا برادر الکتریکی سری 4 گرن کوپه بوده و در مونیخ آلمان تولید خواهد شد.

بنا به گزارش پدال و به نقل از اتو اکسپرس، نسخه ی تولیدی این کانسپت که i4 الکتریکی نام گرفته در سال 2021 عرضه خواهد شد و فاصله ی بین مدل های i3 و i8 را پر خواهد کرد. این مجله ی بریتانیایی در خلال برگزاری نمایشگاه پاریس 2018 شانس مصاحبه با مدیرعامل ب ام و آقای هارالد کروگر را داشته و او درباره برنامه های الکتریکی شرکت سخن گفته است. کروگر تایید کرده i4 اندکی پس از عرضه ی کراس اوورهای الکتریکی iX3 و iNEXT وارد میدان خواهد شد.

کروگر تصریح کرده است:

ما قبلا بیش از 300 هزار خودروی الکتریکی و پلاگین هیبریدی را روانه جاده ها کرده ایم و مدل های بیشتری هم در راه هستند. ما در سال 2019 مینی الکتریکی را عرضه خواهیم کرد و در سال 2020 نیز شاهد تولید iX3 خواهید بود. سپس در سال 2021 مدل iNEXT و i4 متولد می شوند بنابراین تا آن سال ما 5 خودروی الکتریکی اصلی را خواهیم داشت. این امر نشان دهنده ی تعهد ما به حمل و نقل آینده می باشد.

پلتفرم CLAR مدولار ب‌ام‌و برای استفاده در خودروهای بنزینی، دیزلی، پلاگین هیبریدی و الکتریکی طراحی شده و i4 نیز که اساسا بخشی از خانواده سری 4 گرن کوپه می باشد از این ساختار بهره می برد. این خودرو طراحی مرسوم تری در مقایسه با i3 و i8 خواهد داشت.

آدریان فن هوی دونگ مدیر طراحی ب‌ام‌و نیز خاطرنشان ساخته است:

بله شما می توانید چشم به راه آن باشید. این خودروها به آنچه که قبلا در بازار دیده ایم نزدیک تر خواهند بود. به iX3 نگاه کنید. این خودرو واقعا یک i بوده و در عین حال یک X3 هم هست. به i4 هم نگاه کنید به وضوح نشانه های i و سری 4 را در آن خواهید دید. ب‌ام‌و i4 به جنگ تسلا مدل 3 و S خواهد رفت. باواریایی ها پیش بینی می کنند این خودروی چهار درب شیک با یکبار شارژ مسافت 600 کیلومتری را طی خواهد کرد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید