سازماندهی کنندگان قتل خاشقجی افراد رده بالای سعودی هستند

    کد خبر :401890

گزارشگر سازمان ملل متحد در امور اعدام‌های فراقانونی با اشاره به اینکه کشتن خاشقجی اعدام فراقانونی است از نقش افراد رده بالای رژیم سعودی در این قتل خبر داد.

به گزارش بازتاب به نقل از النشره، آگنس کالامارد گزارشگر سازمان ملل متحد در امور اعدام‌های فراقانونی اعلام کرد: جنایت قتل جمال خاشقجی روزنامه نگار سعودی در داخل کنسولگری عربستان در استانبول اعدام فراقانونی است که دولت سعودی مرتکب شده است و باید تحقیقات بین المللی در این باره صورت گیرد.

وی افزود: حتی خود سعودی ها هم به این جنایت از حیث برنامه ریزی آن اذعان کرده اند و اینکه مسئولان سعودی در آن دخیل بوده اند.

کالامارد که در نشست خبری در نیویورک سخن می گفت، تاکید کرد: آیا آنها به نام دولت عمل کرده اند یا خیر این موضوعی است که هنوز در دست بررسی قرار دارد و باید درباره آن توضیح داده شود و تحقیق شود؛ اما از نظر جایگاه حقوق بین المللی مربوط به حقوق بشر این همه نشانه های اعدام فراقانونی است و خارج از روند دستگاه قضایی است. عربستان باید ثابت کند که اینگونه نیست.

وی بیان کرد: در این مرحله شخصا نیازی ندارم که افراد دیگری در جنایت دخیل باشند تا نتیجه گیری کنم که این اعدام خارج از روند قضایی بوده است. علت آن است که افراد دخیل در آن افرادی هستند که دستور به اجرای آن داده اند و کسانی که آنرا سازماندهی کرده اند و آنها افراد رده بالا هستند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید