قیمت نفت با بازگشت بازار سهام بهبود یافت

    کد خبر :401831

با بازگشت وال‌استریت از بدترین سقوط خود از ۲۰۱۱ تا کنون، قیمت‌های نفت هم بهبود یافتند. سقوط سنگین سهام نگرانی از کاهش تقاضای نفت را هم به دنبال داشت.

به گزارش بازتاب به نقل از رویترز، روز پنج‌شنبه، با بازگشت وال‌استریت از بدترین سقوط خود از ۲۰۱۱ تا کنون، قیمت‌های نفت هم بهبود یافتند. سقوط سنگین سهام، این وحشت را به وجود آورد که با آسیب دیدن رشد اقتصادی، تقاضای نفت هم کاهش یابد.

تا ساعت ۲۳:۵۵ به وقت تهران، قیمت پیش‌خرید هر بشکه نفت خام برنت دریای شمال، بنچ‌مارک بین‌المللی قیمت نفت، ۶۰ سنت رشد کرد و به ۷۶.۶۶ دلار رسید. این درحالی اتفاق افتاد که با اعلام درآمدهای قدرتمند شرکت‌های آمریکایی، بازار سهام آمریکا هم از سقوط روز گذشته خود بازگشت.

بنچ‌مارک جهانی قیمت نفت که اخیرا در ۳ اکتبر به رکورد ۴ ساله ۸۶.۷۴ دلار در هر بشکه رسیده بود، حالا حدود ۱۰ دلار از قیمت خود را از دست داده است.

قیمت پیش‌خرید هر بشکه نفت خام نیمه‌سنگین تگزاس غرب آمریکا، دابلیوتی‌آی، هم ۲۴ سنت گران شد و به ۶۷.۰۴ دلار رسید.

قیمت‌های نفت خام درحالی بالا کشیدند که میانگین صنعتی داو جونز ۱.۵ درصد جهش کرد و اس‌اندپی ۱.۶ درصد بالا آمد و شرکت‌هایی مثل مایکروسافت در بخش تکنولوژی، فورد در بخش خودروسازی و توییتر در بخش رسانه‌های جمعی، نتایج درخشانی از عملکرد ربع سوم خود منتشر کردند.

تحلیل‌گر سیتی ایندکس مارکت، فیونا سینکوتا، می‌گوید: در شرایط فعلی عواملی در خارج از بازار نفت، حال‌وهوای بازار را تعیین می‌کند. ترس و اضطراب نقش بالاتری از عوامل اساسی بازار که عرضه و تقاضا هستند، بازی می‌کند.

تونی هندریکس، تحلیل‌گر سی‌اچ‌اس می‌گوید: فعلا خیلی زود است که بتوانیم بگوییم قیمت‌ها از سقوط بازگشته‌اند و تثبیت خواهند شد. تقاضای جهانی و نگرانی‌های تجاری چیزیست که بازارها را فعلا تحت تاثیر قرار خواهد داد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید