لزوم استفاده از ظرفیت جوانان و د انشگاه‌ها در مباحث زیست محیطی

    کد خبر :401732

دبیر منطقه سه باشگاه دانشجویان حامی محیط زیست کشور گفت: دانشگاه می‌تواند به عنوان معبری برای آموزش‌های زیست محیطی باشد.

محمد مهدی یزدانی در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: بخش محیط زیست مشکلات فراوانی دارد که متولیان امر در این زمینه به خوبی ورود پیدا نکرده‌اند،برای حل این معضلات می‌توان از ظرفیت جوانان استفاده بهینه شود.

وی تصریح کرد: جهاد دانشگاهی با حمایت وزارت علوم و بهداشت و درمان با تاسیس نهادی با عنوان باشگاه دانشجویان حامی محیط زیست و منابع طبیعی که امسال چهارمین سال تشکیل آن بوده در جهت رفع مشکلات زیست محیطی فعالیت می‌کند.

دبیر منطقه ۳ باشگاه دانشجویان حامی محیط زیست کشور خاطرنشان کرد: قشر جوان جامعه مطمئنا می‌توانند کمک بسیاری در زمینه حفظ محیط زیست انجام دهند،دانشجویان امروز مسئولان فردای ما بوده و در این جامعه زندگی، کار و تشکیل خانواده خواهند داد.

یزدانی گفت: دانشگاه‌ها می‌توانند معبری برای شروع آموزش با هدف حفظ محیط زیست به صورت جدی‌تر با ارائه راهکارهای جدید باشند.

وی در ادامه بیان کرد: عدم آگاهی از مشکلات مردم و جوانان ما در کشور، فرهنگ‌سازی در زمینه محیط زیستی را بسیار مشکل کرده اما با در کنار یکدیگر قرار گرفتن و استفاده از قشر دغدغه‌مند دانشجو باید به دنبال فرهنگ سازی مناسب باشیم.

دبیر منطقه ۳ باشگاه دانشجویان حامی محیط زیست کشور با اشاره به اینکه در حال حاضر با کمبود منابع آبی سفره‌های زیر زمینی روبه رو هستیم، افزود: وضعیت حال حاضر نشان از بی آبی چند سال آینده دارد که اگر به آن توجه نشود، فاجعه‌ای بزرگ رخ خواهد داد.

یزدانی تصریح کرد: بحث تفکیک از مبدا در دانشگاه‌ها شروع شده تا به خانه‌ها برسد، صرفه جویی در آب، حفظ و پرورش گونه‌های گیاهی و جانوری، جلوگیری از جنگل‌زدایی و سایر مواردی که مربوط به حفظ محیط زیست بوده باید با فرهنگ‌سازی مناسب در جامعه لمس شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید