مهلت 15 روزه مجلس به دولت در خصوص ارائه لایحه جامع انتخابات

  • سیاسی
  • جمعه ۴ آبان ۱۳۹۷ ۹:۲۴
    کد خبر :401686

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس گفت: مجلس به دولت در خصوص ارائه لایحه جامع انتخابات 15 روز مهلت داده است.

«قاسم میرزایی نکو»، عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس، در گفت و گو با برنا، در خصوص “طرح لایحه انتخابات در مجلس” گفت: امروز در مجلس طرحی یک فوریتی با 75 درصد آرا نمایندگان به تصویب رسید، انتخابات استانی و بیست درصد شهرستانی می شود، یعنی اگر کسی می خواهد در استان شرکت کند باید بیست درصد آرا مجموعه را داشته باشد.

او ادامه داد: هماهنگی این پیشنهاد قبلا با شورای نگهبان انجام شده است. به نظر من این کار پخته تر در کمیسیون انجام شده است و ان شاءالله به پایان می رسد.

او در خصوص لایحه جامع انتخابات که در دست دولت است، گفت: 8 ماه است که در انتظار این لایحه هستیم. لایحه جامع انتخابات در دست دولت بوده و با طرحی که در دست مجلس است، منافاتی ندارد و با هم ادغام می شود.

این نماینده عضو فراکسیون امید اضافه کرد: بلافاصله پس از اینکه لایحه به دست مان برسد، محورهای آن را داخل طرح مجلس می آوریم و یک کاسه می کنیم و زمان زیادی نخواهد برد.

او در پایان افزود: در هر صورت بررسی های خودمان را بر روی طرح جامع انتخابات انجام خواهیم داد. اگر تا 15 یا 20 روز دیگر این لایحه به دستمان برسد، دست نگه می داریم در غیر این صورت طرح را به هیئت رییسه ارائه می کنیم.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید