«سعود القحطانی» مشاور «بن سلمان» از همه مناصبش برکنار شد

    کد خبر :401633

سعود القحطانی که به دنبال اذعان ریاض به قتل جمال خاشقجی از سمت مشاوری دیوان سلطنتی برکنار شده بود، از همه مناصب دیگر نیز برکنار شده است.

به گزارش بازتاب به نقل از العالم، مقام‌های سعودی «سعود القحطانی» مشاور سابق دیوان پادشاهی عربستان سعودی را از همه مناصب خود برکنار کردند.

به دنبال اذعان دادستانی کل عربستان سعودی به کشته شدن «جمال خاشقجی»، روزنامه‌نگار منتقد آل سعود در کنسولگری سعودی، «سلمان بن عبدالعزیز» پادشاه سعودی، بیستم اکتبر، در حکمی القحطانی را به همراه شماری از مقامات و افسران دستگاه اطلاعات سعودی برکنار کرد.

کارشناسان سیاسی این اقدام سلمان را گامی در تلاش برای دور کردن اتهام دخالت سران سعودی در قتل جمال خاشقچی ارزیابی کردند.

سعود القحطانی به دنبال این حکم، در صفحه توییتر خود سمت «مشاور دیوان پادشاهی» را پاک کرده بود و سمت «ریاست شورای اداره امنیت سایبری در دیوان سلطنتی» را برای خود نگه داشت.

روز چهارشنبه (22 اکتبر) روزنامه «القدس العربی» چاپ لندن نوشت که قحطانی اخیرا این سمت را نیز از حساب توییتری خود پاک کرده و تنها به ذکر «حساب شخصی است» اکتفا کرده است.

این روزنامه با اشاره به این اتفاق، نوشت که مقام‌های سعودی، سعود القحطانی را از همه مناصب دولتی خود برکنار کرده‌اند.

بر اساس این گزارش، سعود القحطانی علاوه بر این دو منصب، سمت‌های دیگری نیز داشته است؛ از جمله سرپرستی کل مرکز تحقیقات و امور رسانه‌ای دیوان سلطنتی و سرپرستی کمیته عالی فدراسیون‌های ورزش‌های رزمی و ریاست هیأت مدیره مرکز توسعه امنیت سایبری، ریاست هیأت مدیره مرکز فرماندهی و کنترل تحقیقات پیشرفته.

مشاور سابق دیوان پادشاهی عربستان سعودی همچنین عضویت خود در هیأت مدیره «بیت ملک عبدالعزیز»، هیأت مدیره «مسک الخیریه» (سازمان به ظاهر خیریه وابسته به بن سلمان)، هیأت مدیره مدارس «مسک» و هیأت مدیره «هیأت پادشاهی استان العلا» را از لیست سمت‌های خود پاک کرده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید