۸۱ مرکز جامع درمان بیماران خاص در کشور به بهره برداری می‌رسد

    کد خبر :401588

رئیس مرکز مدیریت پیوند و امور بیماری های وزارت بهداشت، از بهره‌برداری ۸۱ مرکز جامع درمان بیماران خاص در کشور خبر داد.

به گزارش مهر، مهدی شادنوش، گفت: مراکز جامع درمان بیماران خاص به صورت شبکه ای به هم پیوسته در حال تعریف است و در تمامی دانشگاه ها راه اندازی می شوند؛ در این مراکز، خدماتی شامل معاینه، ارائه و تزریق دارو، خدمات توانبخشی و دندانپزشکی به صورت جامع به بیماران خاص ارائه می شود.

وی در گردهمایی ارکان مدیریتی بیمارستان های سراسر کشور، افزود: با توجه به آمار بالای مبتلایان به مرگ مغزی و بیماران نیازمند پیوند، لزوم شناسایی و گزارش دهی بیماران مرگ مغزی به واحد فراهم آوری و شناسایی دانشگاه ها توسط بیمارستانها مورد تاکید قرار گرفته است.

شادنوش اظهار داشت: پرداخت به موقع دستمزد پرسنل فعال مطابق دستورالعمل تامین نیروی انسانی در بخش پیوند، نظارت در پرداخت به موقع اعتبارات تخصیص یافته، نظارت بر اجرای آیین نامه و دستورالعمل های ابلاغی از دیگر انتظارات ما از دانشگاه ها است.

وی در خصوص برنامه مدیریت تشخیص و درمان سرطان عنوان کرد: در مورد برنامه سرطان، اقدامات زیادی از جمله ابلاغ گایدلاین و راهنمای بالینی انجام شده که علاوه بر ساماندهی خدمات به صرفه جویی در استفاده از منابع کمک می کند.

رئیس مرکز مدیریت پیوند و امور بیماری های وزارت بهداشت، گفت: همچنین در راستای اجرای برنامه سرطان انجام شیمی درمانی در مطب ها ممنوع شده و بخش خصوصی موظف به ارائه شیمی درمانی براساس آیین نامه ها و دستورالعمل های ابلاغی با الگو گیری از بیمارستان های دولتی و در چهارچوب استاندارهای علمی به روز دنیا است.

وی افرود: در گروه بیماری های غیر واگیر دو برنامه بزرگ مدیریت درمان سکته های قلبی و مغزی از مهمترین برنامه ها بوده که منجر به دستاوردهای بزرگی شده است.

رئیس مرکز مدیریت پیوند و امور بیماری های وزارت بهداشت درخصوص برنامه مدیریت سکته قلبی و مغزی اظهار داشت: برنامه مدیریت سکته قلبی در حال حاضر در ۵۳ مرکز در حال اجراست و اثرات بسیار زیادی داشته است.

وی ادامه داد: با حمایت وزارت بهداشت در بیمارستان هایی که شرایط و توانایی ارائه دو خدمت مدیریت درمان سکته های قلبی و مغزی را دارند، این دو برنامه مهم برای ارائه خدمات با کیفیت به مردم اجرایی خواهد شد. بنابراین لازم است که بیمارستان های داوطلب این آمادگی را اعلام کنند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید