تمام شهرهای ایران ۱۰ساله تحت پوشش شبکه بهداشتی و درمان قرارگرفتند

    کد خبر :401585

وزیر بهداشت در جمع وزرای بهداشت و نمایندگی های ۱۹۴ کشور جهان به تشریح مراقبت های اولیه سلامت و دو تجربه موفق از ۳۵ سال تاسیس شبکه بهداشتی و درمانی در ایران پرداخت.

به گزارش مهر وزیر بهداشت در جمع وزرای بهداشت و نمایندگی های ۱۹۴ کشور جهان و در چهلمین سالگرد بیانیه آلماآتی در اولین پانل اجلاس جهانی آستانه به تشریح مراقبت های اولیه سلامت و دو تجربه موفق از ۳۵ سال تاسیس شبکه بهداشتی و درمانی در ایران پرداخت.

حسن هاشمی در این پانل با اشاره به تصویب و تاسیس شبکه بهداشتی و درمانی ایران در سال ۶۳ و در دوران دفاع مقدس در مجلس شورای اسلامی، گفت: شبکه بهداشتی و درمانی ایران بر اساس اولویت داشتن بهداشت بر درمان و ارائه خدمات با اولویت روستاها و تقدم داشتن ارائه خدمات به فقرا در مقایسه با افراد بهره مند در ایران تاسیس شد و تا امروز توانست موفقیت های چشمگیری در تامین و ارتقاء سلامت مردم کشور داشته باشد.

وزیر بهداشت با بیان اینکه تمام مناطق ایران ظرف ۱۰ سال، تحت پوشش شبکه بهداشتی و درمانی قرار گرفتند، افزود: شبکه بهداشتی و درمانی کشور موجب کاهش مرگ و میر مادران باردار، نوزادان و کودکان و همچنین ایمن سازی جامعه در مقابل بیماری ها، افزایش امید به زندگی و مراقبت های دوران قبل از نوزادی تا سالمندی در کشور شد.

هاشمی از اجرای طرح تحول سلامت در دولت یازدهم جمهوری اسلامی ایران به عنوان تجربه موفق ایران در حوزه اجتماعی یاد کرد و افزود: این طرح، زمانی طراحی و اجرا شد که ایران با مشکلات زیادی مانند تحریم های بین المللی و کاهش درآمد فروش نفت روبرو بود اما تامین سلامت آحاد جامعه در دستور کار دولت قرار گرفت.

وزیر بهداشت تاکید کرد: طرح تحول سلامت با هدف پوشش همگانی سلامت، دسترسی مردم به خدمات سلامت و کاهش بار مالی ناشی از خدمات سلامت و افزایش پوشش بیمه همگانی در ایران اجرایی شد و در طول ۴ سال، این خدمات گسترش یافت و در دور افتاده ترین مناطق کشور، دسترسی به خدمات بهداشتی و درمانی با استقرار پزشکان و متخصصان، تامین تجهیزات و تقویت زیرساخت ها، افزایش یافته است.

هاشمی با اشاره به بکارگیری مراقبان سلامت در مناطق شهری و روستایی کشور، یادآور شد: با بکارگیری این نیروها و ساخت بیش از ۶ هزار خانه بهداشت، دسترسی مردم کشور به مراقبت های بهداشتی اولیه، افزایش قابل توجهی یافته است.

وزیر بهداشت یکی از موفقیت های بزرگ طرح تحول نظام سلامت را کاهش پرداختی از جیب مردم از ۵۷ به ۳۵ درصد عنوان کرد و گفت: با کاهش پرداختی از جیب مردم در حوزه سلامت، رسیدن به پوشش همگانی سلامت تا سال ۱۴۰۴ در جمهوری اسلامی ایران محقق خواهد شد.

اجلاس جهانی مراقبت های بهداشتی اولیه همزمان با چهلمین سالگرد بیانیه آلماآتی با حضور ۱۹۴ وزیر بهداشت، نمایندگی ها و تعدادی از روسای جمهور کشورهای جهان به مدت دو روز و در روزهای ۳ و ۴ آبان ماه به میزبانی آستانه قزاقستان، در حال برگزاری است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید