رونمایی از «گل جسد» در آمازون!

    کد خبر :401178

شرکت آمازون قصد دارد به زودی از اولین شکوفه دادن گل بدبو و معروف باغ گیاهی خود موسوم به «گل جسد» رونمایی عمومی کند.

به گزارش انتخاب، گل جسد یا بدبو نوعی گیاه گرمسیری عجیب است که در معرض جنگل های بارانی در مناطق استوایی رشد می کند. نخستین شکوفه دادن این گل اغلب بازدید کنندگان پر شماری دارد.

علت نام گذاری این گل به جسد، بوی بسیار بد گیاه در هنگام شکوفه دادن است. اکنون شرکت آمازون که این گیاه کمیاب و عجیب را در مجموعه خود دارد تصمیم گرفته از بازدید کنندگان دعوت کند تا شکوفه دادن این گیاه نادر را به چشم ببینند.

این گیاه در باغ زیبای آمازون در سیاتل قرار دارد. اگرچه این باغ برای استراحت و قدم زدن کارکنان و به طور اختصاصی برای آمازونی ها طراحی شده، اما چون گل دادن گیاه جسد هر هفت سال یکبار رخ می دهد، جف بیزوس تصمیم گرفته به بازدید کنندگان عمومی هم فرصت تماشای این گل را اهدا کند.

شاید حیرت زده شوید اگر بدانید هزینه های ساخت باغ آمازون در مرز 4 ملیارد دلار بود. افزون بر جنگل های بارانی داخلی که گل جسد را میزبانی می کند، این منطقه دارای زمین های بازی و پارک برای گردش سگ ها است.

به جز گل جسد، آمازون بیش از 400 گونه از گیاهان سراسر جهان را جمع آوری کرده که به دقت نگهداری و حفاظت می شوند.تا زمانی که این گیاه در این آخر هفته شکوفا شود، بوی گوشت فاسد آن بلند نمی شود، این اتفاق، تنها زمانی حس می شود که گل جسد به طور کامل شکوفا می شود.

جالب است بدانید آمازون قصد دارد این رویداد را به طور زنده نیز با مخاطبان بین المللی به اشتراک بگذارد. ماندگاری این گل فقط 48 روز طول می کشد، سپس همه چیز تا هفت سال بعد یعنی شکوفایی بعدی متوقف می شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید