۹۰ درصد اپلیکیشن های رایگان اطلاعات کاربران را جمع می کنند

    کد خبر :401027

تحقیقی جدید نشان می دهد ۹۰ درصد اپلیکیشن های رایگان در پلی استور گوگل اطلاعات کاربران را جمع آوری و با شرکت مادر گوگل یعنی آلفابت به اشتراک می گذارند.

به گزارش بازتاب به نقل از دیلی میل، محققان دانشگاه اکسفورد هشدار داده اند، جمع آوری و اشتراک گذاری اطلاعات به وسیله اپلیکیشن های موبایل از کنترل خارج شده است. آنها متوجه شده اند ۹۰ درصد اپلیکیشن های رایگان در پلی استور گوگل اطلاعات کاربران با آلفابت (شرکت مادر گوگل) را به اشتراک می گذارند.

بیش از ۴۰ درصد این اپلیکیشن ها می توانند اطلاعات کاربران را به کسب و کارهایی متعلق به فیس بوک منتقل کنند.

محققان با مطالعه ۹۵۹ هزار اپلیکیشن در آمریکا و در فروشگاه گوگل پلی متوجه شدند، ۹۸ درصد این اپلیکیشن ها اطلاعات را در اختیار شرکت آلفابت قرار می دهند.

این پژوهش نشان داد بیشتر اپلیکیشن ها حاوی قابلیت های ردیابی طرف سوم هستند. این در حالی است که اپلیکیشن های مربوط به اخبار و کودکان اطلاعات قابل توجهی را از کاربران جمع آوری می کردند.

به گفته محققان درآمد سالانه تبلیغات آنلاین فقط در آمریکا به ۵۹ میلیارد دلار بالغ می شود. این تحقیق نشان داد شرکت هایی که اطلاعات را جمع آوری می کنند به بخش مهمی از اقتصاد دیجیتال تبدیل شده اند.

روبن بینز رهبر ارشد این پروژه می گوید: در حال حاضر بیشتر اپلیکیشن ها رایگان هستند و از طریق تبلیغات کسب درآمد می کنند. به همین دلیل جمع آوری و انتشار اطلاعات از کنترل خارج شده است. به گفته او کاربران، قانونگذاران و گاهی اوقات برنامه نویسان اپلیکیشن ها از میزان جریان اطلاعات موبایل ها مطلع نبوده اند.

محققان در این پژوهش کدهایی از اپلیکیشن را بررسی کردند که نشان می دهد اطلاعات کاربر منتقل می شود. آنها متوجه شدند گاهی اوقات این جریان اطلاعات به شرکت های بزرگی مانند آلفابت، فیس بوک، توئیتر، وریزون، مایکروسافت و آمازون سرازیر می شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید