محمد بن سلمان برای کاهش فشار افکار عمومی کنار گذاشته خواهد شد

    کد خبر :400960

نایب رییس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس اعتقاد دارد برای برخورد جدی با عربستان اجماع جهانی شکل گرفته است لذا مجامع حقوقی بین المللی می توانند به عنوان مدعی العموم به پرونده قتل خاشقجی بپردازند.

به گزارش افکارنیوز، یحیی کمالی پور ، با اشاره به اینکه اعتراف سعودی ها به قتل خاشقجی در کنسولگری این کشور در استانبول وجهه سیاسی برای آل سعود نذاشته است، گفت: عربستان چندی پیش در لیست کشورهای ناقض حقوق بشر سازمان ملل قرار گرفت اما با پرداخت پول توانست خودش را نجات دهد.

شکل گیری اجماع جهانی برای برخورد جدی با عربستان

نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد درمجلس شورای اسلامی با بیان اینکه سعودی ها تصور نمی کردند قتل روزنامه نگار منتقد عربستانی مجددا موجی علیه این کشور به راه بیاندازد، اظهار کرد: بر این اساس مشاهده می شود که برخی کشورهای اروپایی سعودی ها را تهدید به جلوگیری از صادرات کالا و تجهیزات می کنند که بیانگر شکل گیری اجماع جهانی برای برخورد جدی با این حکومت است.

محمد بن سلمان برای کاهش فشار افکار عمومی کنار گذاشته خواهد شد

وی با اشاره به اینکه حکام عربستان برای کاهش فشار افکار عمومی مجبور خواهند شد محمد بن سلمان که در این قتل دست دارد را کنار بگذارند، ادامه داد: در این بین نیز ترکیه نباید در مقابل فشارهای آمریکا کوتاه بیاید زیرا اگر قرار باشد دلارهای نفتی رد خون روزنامه نگار سعودی را از بین ببرد، افکار عمومی نقش این کشور در به نتیجه نرسیدن پرونده را فراموش نخواهد کرد و این امر در تاریخ ثبت می شود.

مجامع حقوقی بین المللی می توانند به عنوان مدعی العموم به پرونده قتل خاشقجی بپردازند

این نماینده مردم در مجلس دهم با اشاره به اینکه قتل روزنامه نگار عربستانی دستمایه اقدام ضد حقوق بشری سعودی ها محسوب می شود، تصریح کرد: بر این اساس مجامع حقوقی بین المللی می توانند به عنوان مدعی العموم به پرونده قتل خاشقجی بپردازند و آل سعود را محاکمه کنند.

مجامع حقوقی بین المللی می توانند به عنوان مدعی العموم به پرونده قتل خاشقجی بپردازند و آل سعود را محاکمه کنند.

حکام سعودی فقط مدعیان حقوق بشر هستند

نایب رییس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه حکام سعودی در مخمصه گیر کرده اند که خروج از آن راهکاری جزء محاکمه شدن ندارد، خاطرنشان کرد: در واقع عربستان در این پرونده محکوم خواهد شد و یکبار دیگر به دنیا ثابت می شود که مدعیان حقوق بشر صرفا ظاهرسازی می کنند و در واقعیت دشمنان اصلی مردم در کشورهای مختلف هستند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید