آناتولی: سعودی‌ها اجازه بازرسی از چاه کنسولگری در استانبول را ندادند

    کد خبر :400885

خبرگزاری «آناتولی» نوشته عربستان سعودی اجازه نداده چاخ کنسولگری این کشور در استانبول مورد بازرسی قرار گیرد.

به گزارش بازتاب، خبرگزاری «آناتولی» روز چهارشنبه به نقل از منابع مطلع نوشت مقام‌های سعودی به پلیس ترکیه اجازه نداده‌اند از چاه واقع در باغچه حیاط کنسولگری عربستان سعودی در استانبول بازرسی کند.

بنا بر این گزارش، پلیس ترکیه در ادامه تحقیق درباره قتل «جمال خاشقچی» روزنامه‌نگار منتقد عربستانی در کنسولگری عربستان سعودی در استانبول، قصد داشته این چاه را به امید یافتن قطعات جسد بازرسی کند، اما سعودی‌ها مانع این کار شده‌اند.

آناتولی جزئیات بیشتری در این مورد منتشر نکرده، اما پیشتر «دوغو پرینچک» دبیرکل حزب وطن ترکیه در یک مصاحبه تلویزیونی مدعی شده بود که تیم تحقیقاتی ترکیه بخشی از جسد خاشقچی را در چاه آب واقع در باغ سرکنسولگری سعودی پیدا کرده است.

با این حال مقام‌های ترکیه‌ای دیروز (سه‌شنبه) این ادعا را که از سوی شبکه «اسکای نیوز» هم عنوان شده بود، رد کردند. «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه هم دیروز در پارلمان این کشور گفت یکی از سوالات مطرح در پرونده، این است که چه بر سر جسد خاشقچی آمده و این جسد اکنون کجاست.

خاشقچی روزنامه‌نگار ۵۹ ساله عربستانی که تا چند سال پیش مشاور خاندان سعودی بود، از پارسال به دلیل مخالفت با سیاست‌های «محمد بن سلمان» ولی‌عهد عربستان سعودی به واشنگتن مهاجرت کرد. او سه هفته پیش برای انجام امور اداری به کنسولگری عربستان در استانبول مراجعه کرد، اما داخل ساختمان به دست یک تیم امنیتی اعزامی از ریاض به قتل رسید.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید