نوروزی: ۴ میلیارد از فدراسیون جانبازان و معلولین طلب داریم

  • ورزشی
  • چهارشنبه ۲ آبان ۱۳۹۷ ۱۲:۲۸
    کد خبر :400773

رئیس فدراسیون پزشکی ورزشی گفت: در انتهای سال ۹۳ و زمانی که من هنوز به فدراسیون نیامده بودم رئیس وقت مبلغ ۴ میلیارد تومان را به فدراسیون جانبازان و معلولین قرض داده بود که این کار ظاهرا با دستور وزیر وقت ورزش و جوانان انجام شده است.

غلامرضا نوروزی رئیس فدراسیون پزشکی ورزشی در نشست خبری صبح امروز اظهار داشت: امروزه به دلیل کم‌تحرکی و پیشرفت جامعه به سمت مدرنیته شاهد برخی بیماری‌ها از جمله افزایش چاقی، بیماری‌های قلبی عروقی، مشکلات عضلانی و حتی بیماری‌های روحی و روانی هستیم که اگر پیشگیری لازم صورت نگیرد همه اینها می‌توانند تاثیرات زیانباری داشته باشند. یکی از راه‌هایی که برای مبارزه با این بیماری‌ها مطرح می‌شود ورزش است.

وی ادامه داد: ما یک فدراسیون مدال‌آور نیستیم اما سهم موثری در کسب مدال‌ها داریم و همیشه تلاش کرده‌ایم کاروان‌هایی سالم را در رقابت‌های مختلف داشته باشیم که خوشبختانه تاکنون نیز اینگونه بوده است.

رئیس فدراسیون پزشکی ورزشی درخصوص آخرین وضعیت بهزاد کتیرایی رئیس پیشین فدراسیون کاراته گفت: متاسفانه کتیرایی به یک بیماری صعب‌العلاج مبتلا شده که البته روند درمانی او در حال انجام است و قرار شده این روند در منزل او ادامه پیدا کند. کتیرایی وضعیت مناسبی ندارد اما کارهای درمانیش انجام می‌شود و امیدواریم شرایط بهتری پیدا کند.

نوروزی با رد موضوع افزایش دوپینگ خونی در فوتبال ایران گفت: ما در ایران فعلا فقط می‌توانیم نمونه‌گیری ادرار داشته باشیم و امکان نمونه‌گیری خون را نداریم و تا الان نیز این کار را نکرده‌ایم. بنابراین موضوعی که مطرح شده واقعیت ندارد مگر آنکه در سطح بین‌المللی و توسط فیفا این نمونه‌گیری خون انجام شده باشد. ضمنا ما طبق قوانین آژانس جهانی مبارزه با دوپینگ موظف هستیم که اسامی دوپینگی‌ها را در سایت خودمان بزنیم. ما همچنین به دنبال آن هستیم که با یکی از آزمایشگاه‌های نزدیک به ایران قرارداد ببندیم تا به صورت همزمان نمونه‌گیری خون و ادرار را داشته باشیم بر همین اساس صحبت‌هایی با‌ آزمایشگاه قطر صورت گرفته است و به زودی قرارداد همکاری با این آزمایشگاه منعقد می‌شود.

وی درخصوص افزایش هزینه‌های نمونه‌گیری گفت: هزینه‌های ما 3،4 برابر شده است ولی به کار خود ادامه می‌دهیم. ما به لحاظ بودجه پولی از دولت دریافت نمی‌کنیم و خودمان درآمدزا هستیم. امروزه نیز برای هر نمونه‌گیری تقریبا بیش از 3 میلیون تومان هزینه داریم اما مشکلی در این باره وجود ندارد. ضمنا حق همه استان‌ها را نیز پرداخت می‌کنیم و می‌خواهیم آنها به سمتی بروند که توانمند شوند.

رئیس فدراسیون پزشکی ورزشی در این باره ادامه داد: هر سال در کشور مقداری تورم وجود دارد و ما هم طبق این شرایط باید در مبلغ تعرفه خود افزایش داشته باشیم اما با مدیریت و صرفه‌جویی که کرده‌ایم توانسته‌ایم مبلغ تعرفه خدمات پزشکی – ورزشی را در 3 سال اخیر ثابت نگه داریم. در واقع این نوسانات ارزی فعلا روی برنامه‌های ما تاثیرگذار نبوده است. البته هزینه‌های آنتی‌دوپینگ زیاد شده و حق عضویت وادا نیز 50 هزار یورو شده است که امیدواریم با صرفه‌جویی که انجام می‌دهیم مشکلی نداشته باشیم . باید به این نکته هم اشاره کنم که ما از ارز ثانویه بهره‌مند هستیم.

وی درخصوص همکاری با ایفمارک گفت: این مرکز قرار است خدمات سلامت را به تیم‌های ملی و فدراسیون فوتبال ارائه کند. البته هماهنگی خوبی با بخش پزشکی فدراسیون فوتبال داریم تا بتوانیم به هدفمان که سلامت ورزش است برسیم.

نوروزی درباره تست‌های گرفته شده در سال جاری میلادی گفت:ما امسال 900 تست دوپینگ گرفته‌ایم که 31 مورد مثبت بوده است و در بین این دوپینگی‌ها، ورزشکارانی از رشته‌های فوتبال، کشتی، وزنه‌برداری، والیبال، بسکتبال، دوچرخه‌سواری، دو و میدانی، جودو و … داشته‌ایم. در فوتبال به طور میانگین در هر هفته‌ای که لیگ برتر برگزار می‌شود در 3،4 مسابقه نمونه‌گیری دوپینگ داریم و همانطور که گفتم هر تست دوپینگ بیش از 3 میلیون تومان برای کشور هزینه دارد.

رئیس فدراسیون پزشکی ورزشی درخصوص مبلغ چند میلیاردی که فدراسیون پزشکی – ورزشی از یکی از ارگان‌ها طلبکار است گفت: در انتهای سال 93 و زمانی که من هنوز به فدراسیون نیامده بودم رئیس وقت مبلغ 4 میلیارد تومان را به فدراسیون جانبازان و معلولین قرض داده بود که این کار ظاهرا با دستور وزیر وقت ورزش و جوانان انجام شده است ما این موضوع را پیگیری کردیم و حتی 17،18 نامه‌نگاری نیز انجام داده‌ایم و به دنبال آن هستیم که این پول را بگیریم اما تاکنون موفق به این کار نشده‌ایم.

وی درخصوص احداث کلینیک تخصصی ورزشی گفت: مراحل اداری احداث این کلینیک در حال انجام است و فکر می‌کنم تا 2،3 ماه آینده تمام می‌شود. ما بلافاصله پس از آن کار ساخت کلینیک تخصصی ورزشی را که در محدوده ورزشگاه آزادی قرار دارد آغاز خواهیم کرد. البته احداث این کلینیک با کمک وزارت ورزش و شرکت توسعه انجام می‌شود که ساخت آن نزدیک به 2 سال به طول می‌انجامد و مبلغ 50 میلیارد تومان نیز هزینه خواهد داشت.

نوروزی با بیان اینکه همه نمونه‌های دوپینگ ورزشکاران ایران در بازی‌های آسیایی 2018 منفی بوده است، درخصوص راه‌اندازی ایستگاه‌های تندرسی گفت: این اقدام در سراسر کشور و به مناسبت هفته تربیت بدنی انجام شد تا مردم بتوانند از خدماتی که ارائه می‌شود بهره ببرند و در جریان آخرین وضعیت سلامت خود قرار بگیرند.

به گزارش تسنیم ،رئیس فدراسیون پزشکی ورزشی درباره برگزاری چهاردهمین کنگره پزشکی ورزشی عنوان کرد: این کنگره در بهمن ماه سال جاری برگزار می‌شود و امسال تلاش داریم تا یک رویکرد جدیدتر یعنی به صورت علمی و تخصصی‌تر داشته باشیم. بویژه برای رشته‌هایی همچون کشتی، فوتبال، والیبال، وزنه‌برداری و … .

وی در پایان درخصوص آخرین وضعیت کیمیا علیزاده ملی‌پوش تکواندو ایران گفت: او چند ما قبل پای خود را به تیغ جراحان سپرد ما پیش از علیزاده نیز ورزشکارانی را داشتیم که با مصدومیت‌هایی سخت‌تر از این توانستند به میادین بازگردند و بازگشت او به ورزش نیز بستگی به خودش دارد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید