میتسوکا راک استار؛ ترکیب مزدا میاتا و شورولت کوروت

  • خودرو
  • چهارشنبه ۲ آبان ۱۳۹۷ ۱۳:۰۲
    کد خبر :400570

شرکت ژاپنی میتسوکا از محصول جدید خود مدل اسپرت راک استار، با قدرت ۱۳۰ اسب بخار رونمایی کرد.

خودروساز کوچک ژاپنی میتسوکا (Mitsuoka)، پیش از این با محصولات جالب و متفاوت خود، خبرساز شده بود. برای مثال یکی از مدل‌های عجیب این شرکت خودروی موتورمیانی Orochi بود که به‌نوعی در کلاس خودروهای سوپر اسپرت طبقه بندی می‌شود.

پیش از این، مدل Himiko را دیده بودیم که بر اساس مزدا MX-5 میاتا ساخته شده بود؛ اما حالا دومین محصول این شرکت با پلتفرم مزدا میاتا معرفی شده است. این مدل جدید موسوم به راک استار (Rock Star)، نسخه‌ای مدرن و کوچک از نسل دوم شورولت کوروت C2 با پلتفرم یک خودروی اسپرت رودستر است.

اینکه میتسوکا در جدیدترین ساخته‌ی خود تلاش کرده تا از طرح یک خودروی آمریکایی الهام‌گیری کند نکته‌ی جالبی است؛ معمولاً محصولات این شرکت به خودروهای قدیمی انگلیسی و اروپایی شباهت دارند. مدل راک استار به‌مناسبت پنجاهمین سالگرد تأسیس این برند تولید شده است که به‌همین خاطر، تیراژ تولید این مدل به ۵۰ دستگاه محدود خواهد بود. مشتریان می‌توانند این مدل را در رنگ‌های متفاوتی که بر اساس ایالت‌های آمریکا نام‌گذاری شده است، شامل آبی لس‌آنجلس، قرمز شیکاگو، مشکی نیویورک، نارنجی سیسکو، سفید واشینگتن و زرد آریزونا سفارش دهند.

در بخش طراحی باید گفت که راک استار به‌جز در شیشه جلو و درها که بدون تغییر باقی مانده‌اند، کمترین شباهتی به مزدا میاتا ندارد و بیشتر به شورولت کوروت C2 شبیه است؛ با این تفاوت که سازنده ژاپنی تصمیم گرفته است تا به‌جای چراغ‌های مخفی شورولت از چراغ‌های اصلی دایره‌ای در این مدل استفاده کند.

در بخش فنی میتسوکا راک استار، شاهد استفاده از یک موتور ۱.۵ لیتری چهار سیلندر از نوع تنفس طبیعی هستیم. ۱۳۰ اسب بخار قدرت و ۱۵۲ نیوتن‌متر گشتاور این پیشرانه از طریق جعبه‌دنده‌ی ۶ سرعته‌ی دستی به چرخ‌های عقب ارسال می‌شود که البته امکان سفارش جعبه‌دنده ۶ سرعته خودکار نیز وجود دارد.

قیمت میتسوکا راک استار در حدود ۴۱ هزار دلار است که این رقم در مقایسه با قیمت پایه‌ی ۲۶ هزار دلار مزدا میاتا بالاتر است؛ اما نباید از طراحی خاص و تولیدمحدود بودن میتسوکا راک استار نیز صرف‌نظر کرد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید