نیروی فضایی آمریکا تا قبل از ۲۰۲۰ تشکیل نمی شود

    کد خبر :400446

معاون رئیس جمهوری آمریکا در اظهاراتی عنوان داشت که نیروی فضایی این کشور تا سال ۲۰۲۰ تشکیل نمی شود.

به گزارش بازتاب به نقل از ان دی تی وی، «مایک پنس» معاون رئیس‌جمهوری آمریکا گفت دولت پیش‌بینی نمی کند یک نیروی مستقل فضایی تا پیش از سال ۲۰۲۰ تشکیل شود.

پنس رئیس «شورای ملی فضا» آمریکا است که یک نهاد دولتی‌ است. این شورا سال پیش برای آن‌که به وعده ترامپ جامه عمل بپوشاند تشکیل شد.

معاون ترامپ گفته رئیس‌ جمهوری آمریکا به‌زودی از کنگره کشورش خواهد خواست به ایجاد یک ستاد یکپارچه امنیت فضایی که دربرگیرنده نیروهای نظامی و غیرنظامی است رای بدهد.

پنس در ادامه گفت: آغاز کار ما جمع کردن همه زیر یک ستاد یکپارچه خواهد بود.

مایک پنس می‌گوید در حال حاضر شماری در حدود ۶۰ هزار نفر در نهادهای نظامی و امنیتی مشغول انجام امور امنیت فضایی هستند. هدف دولت آمریکا گرد آوردن آنها زیر یک چتر و یک نهاد مستقل و یکپارچه است.

پنس در مرداد ماه از جزئیات ایجاد نیروی فضایی ایالات متحده رونمایی کرده و گفته بود این نیرو ششمین شاخه ارتش ایالات متحده خواهد بود.

او گفته بود روسیه و چین به شدت در حال کار برای توسعه توانایی‌های ضد ماهواره‌ای هستند و آمریکا باید در فضا برتری داشته باشد.

معاون ترامپ روز سه‌شنبه گفت: در نگاه اول این یک شاخه تازه در ارتش آمریکا به‌نظر نخواهد رسید. این یک ادغام نیروها خواهد بود، به‌ نظر ما، از آنجا به بعد کنگره آینده و دولت های آینده در مورد رشد و پرورشش، آن‌طور که به نظرشان مناسب است تصمیم خواهند گرفت.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید